رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در جریان سفر به ترکمنستان مطرح کرد

چراغ سبز ترکمنستان برای اعطای فضای نمایشگاهی رایگان به ایران

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: در جریان سفر اخیر به ترکمنستان، بخش خصوصی ترکمنستان با اعطای فضای نمایشگاهی برای فروش مصالح ساختمانی و مواد غذایی ایران اعلام آمادگی کرده است.

20 تیر 1402
کد خبر : 67034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در جریان سفر به ترکمنستان به همراه استاندار خراسان شمالی، از ناحیه صنعتی عشق‌آباد بازدید و برای حضور تجار ایرانی در این ناحیه صنعتی رایزنی کرد.

مازیار زند، گفت: در جریان این بازدید، بخش خصوصی ترکمنستان برای در اختیار گذاشتن فضایی برای فروش محصولات مصالح ساختمانی ازجمله میلگرد و مشتقات فولادی ایران، سیمان، محصولات باغی و سنگ‌های ساختمانی و کاشی با برند اتاق بجنورد در این ناحیه صنعتی، اعلام آمادگی کرد.

زند ادامه داد: همچنین طرف ترکمنستانی پذیرفت که دو فضای متفاوت دیگر نمایشگاهی را برای میوه و صیفی‌جات و مواد غذایی به‌صورت رایگان در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.

در جریان این سفر، رئیس اتاق بجنورد و استاندار خراسان شمالی با ارباب خالص، سفیر ایران در ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، پیرامون نحوه اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه میان استان خراسان ‌شمالی و استان آخال ترکمنستان به گفتگو پرداختند و در رابطه با موضوعاتی ازجمله: گشایش بازارچه مشترک و گذر مرزی پرسه سو و همکاری و تعاملات تجاری بیش‌ازپیش بین طرفین همکاری‌های اقتصادی، گمرکی، گردشگری و.... رایزنی شد.

خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان همسایه است و در سفر رئیس‌جمهوری ترکمنستان به ایران در خردادماه ۱۴۰۱ یادداشت تفاهمی بین دو استان همسایه امضا شد.

موضوعات :
در همین رابطه