رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در نشست شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی

نسبت منابع به مصارف بانک‌ها باید شفاف شود

قاسم کریمی، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به نیاز بخش صنعت به تسهیلات بانکی، گفت: بانک‌ها باید نسبت منابع به مصارف خود را شفاف کنند تا بخش تولید دچار مشکل نشود.

24 تیر 1402
کد خبر : 67055
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با بیان اینکه حمایت‌های مدیران دولتی آذربایجان غربی باعث رشد تولید و رونق صادرات استان شده است، گفت: کسب عنوان واحد صنعتی و معدنی نمونه ملی توسط سه واحد تولیدی پوک پوک ارومیه، نساجی خوی و ابریشم پلاست میاندوآب، حاصل این حمایت‌ها از فعالان اقتصادی است.

قاسم کریمی در شصت و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی، با اشاره عدم اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی حوزه صنایع تبدیلی، گفت: این روزها در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم و بانک‌های استان باید برای ارائه تسهیلات به این بخش با جدیت ورود کنند.

وی تأکید کرد: بانک‌ها باید نسبت منابع و به مصارف خود را در بخش صنعت شفاف و مشخص کنند تا بخش تولید دچار مشکل نشود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی اظهار کرد:: با تصویب طرح تفصیلی جدید شهر ارومیه و تغییر محدوده شهری مرکز استان واحدهای بزرگ‌مقیاس ارومیه در محدوده شهر قرار گرفته که این امر باعث شده این واحدها مشمول جرائم ماده صد شهرداری‌ها شده‌اند و لازم است در این امر در راستای حمایت از تولید و حفظ اشتغال بازبینی انجام شود.

کریمی افزود: یکی از این جرائم شامل کسری پارکینگ بدون در نظر داشتن قوانین شهرسازی و ضوابط طرح تفصیلی بدون استعلام از اداره کل راه و شهرسازی است یا در مورد بعدی بدون استعلام از دفترچه ارزش منطقه‌ای و ضرایب غیرمنطقی بدون نظر کارشناسی این جرائم محاسبه شده که لازم است در یک بازه 6 ماهه برای اصلاح آرای صادره و محاسبات عوارض در یک کارگروه مشترک که شامل نمایندگان استانداری، دادگستری و اتاق بازرگانی است، اقدام شود.

موضوعات :
در همین رابطه