روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست شورای گفت‌وگوی چهارمحال و بختیاری

برای کارآفرینی و تجارت نباید محدودیتی ایجاد شود

شهرام زارع، رئیس اتاق شهرکرد با تأکید بر اینکه نباید برای کارآفرینی و تجارت محدودیتی ایجاد شود، می‌گوید: همه افراد واجد شرایط می‌توانند وارد حوزه بازرگانی و تجارت شوند و این حوزه نباید در دست تعداد خاص باشد.

26 تیر 1402
کد خبر : 67096
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اشاره به حرکت این اتاق در راستای تحقق شعار سال گفت: برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی در استان در اتاق بازرگانی در حال تدوین است.

شهرام زارع در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نباید برای کارآفرینی و تجارت محدودیت ایجاد کرد، افزود: تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند وارد حوزه بازرگانی و تجارت شوند و این حوزه نباید در دست تعداد خاص باشد.

زارع با اشاره به مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تورم، عدم ثبات نرخ ارز، مشکلات صادرات و واردات و بیکاری از جمله مشکلات موجود است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی همراه با دولت است، گفت: خوشبختانه در 40 روز اخیر شاهد یک ثبات نسبی در بازار ارز بودیم، دولت توان کنترل نرخ ارز را دارد و کاهش تورم و بیکاری با ثبات در بازار ارز پدید می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اشاره به مشکلات سیاسی موجود برای تعاملات بین‌المللی تجار و صادرکنندگان، گفت: تحریم‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تجارت مشکلات بسیاری را پدید آورده است، مراودات مالی باوجود تحریم‌ها کار دشواری است، اگر تحریم‌ها برداشته شود، این استان می‌تواند یکی از صادرکنندگان برتر در کشور باشد.

زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات در گمرک چهارمحال و بختیاری تقویت شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تلفیق بخش خصوصی و دولتی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، اظهار کرد: باید برای انجام هر کاری از خرد جمعی استفاده کرد، هم‌افزایی به پیشبرد امور کمک می‌کند.

غلامعلی حیدری در نشست شورای گفت‌وگوی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید وابستگی اقتصاد به دلار را کاهش بدهیم، گفت: رقیب ریال که همان دلار است نباید در معاملات اقتصادی کشور تقویت شود، یک عزم ملی در این راستا باید شکل بگیرد.

حیدری با اشاره به اینکه باید مشورت با نخبگان برای حل معضلات اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال بهره‌مند شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تأمین انرژی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، برای تأمین انرژی می‌توان از انرژی‌های خورشیدی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات در گمرک چهارمحال و بختیاری تقویت شود، یادآور شد: دغدغه‌های صادرکنندگان باید شنیده شود، تمرکز بر صادرات محصول از استان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل‌توجهی از مجتمع‌های آب‌رسانی در چهارمحال و بختیاری فعال شده است، اظهار کرد: تعدادی از این پروژه‌ها از جمله پروژه آب‌رسانی بن- بروجن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بانک‌ها حمایت لازم را از بخش خصوصی انجام نمی‌دهند

در ادامه جلسه قدرت‌الله حمزه، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات کشور بهره‌مند شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار خوبی برای حل مشکلات وضع کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات اساسی استان در حوزه آب با پیگیری مسئولان از سطح کلان حل شده است، گفت: حل مابقی مشکلات نیز در دستور کار قرار دارد، آب یکی از زیرساخت‌ها مهم در حوزه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت در سیاست خارجی گام‌های خوبی با رویکرد اقتصادی برداشته است، عنوان کرد: بخش خصوصی نیز باید وارد میدان شود، زیرساخت‌ها را باید تقویت کنیم.

حمزه با بیان اینکه بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها حمایت لازم را از بخش خصوصی انجام نمی‌دهند، دولت باید از این بخش حمایت کند.

چالش تأمین آب برای سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی

در پایان جلسه امین مالکی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اشاره به اینکه درصدد هستیم با تعامل راهبردی بین دو بخش دولتی و خصوصی زمینه ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در استان را فراهم کنیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گامی مؤثر در رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان برداریم.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی یک ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی مدیران بخش خصوصی و دولتی حضور دارند و این کمیسیون‌ها برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوراک تهیه می‌کنند.

مالکی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری نیاز به زیرساخت داریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود، شاهد فرار سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

مالکی با تأکید بر اینکه در 10 سال گذشته با چالش تأمین آب برای سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: منابع آب پایدار در حال تأمین است و تا چند روز آینده آب به شهرک صنعتی شهرکرد می‌رسد، پروژه‌های عمرانی زیرساختی مانند راه نیز تأمین شده است.

موضوعات :
در همین رابطه