رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان اقتصادی استان زنجان با سفیر ایران در ترکیه مطرح شد

سفارت ایران در ترکیه، تسهیلگر تجارت دوجانبه باشد

رئیس اتاق زنجان با اشاره به تجارت قابل‌توجه این استان با ترکیه، گفت: سفارت ایران در ترکیه می‌تواند در تسهیل تجارت و اقتصاد بین طرفین نقش بارزی ایفا کرده و در کاهش مشکلات نقش مهی را ایفا کند.

04 مرداد 1402
کد خبر : 67200
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست اختصاصی فعالان اقتصادی استان زنجان با سفیر جدید ایران در ترکیه برگزار شد و مباحث مختلفی ازجمله مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه تجارت با ترکیه، موارد، پیشنهادات و راه‌های توسعه مراودات تجاری استان زنجان و کشور ترکیه و ... به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

رئیس اتاق زنجان در این نشست با اشاره به فعالیت تقریبی واحدهای صنعتی در استان در بخش‌های مختلف تولید، اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در حوزه‌های شاخصی چون روی، تجهیزات برق و سیم و کابل، نساجی و ... در کشور در زمره سرآمدان بوده و تولید دارند.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه کشور ترکیه برای استان زنجان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: سفارت ایران در این کشور می‌تواند در تسهیل تجارت و اقتصاد بین طرفین نقش بارزی را ایفا کرده و در کاهش مشکلات نیز نقش مهی را ایفا کند.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران کشور ترکیه طی سال‌های گذشته در استان زنجان از تمایل به حضور سرمایه‌گذاران ترکیه به سرمایه‌گذاری صحبت کرد و افزود: اطمینان از فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری شاخص مهمی برای یک سرمایه‌گذار است که در این رابطه اعتمادآفرینی نقش مهمی ایفا می‌کند که از وظایف سفارت است.

یوسفی اصل با اشاره به اینکه تجارت استان زنجان با ترکیه حدود 1 میلیارد دلار است، گفت: تجار زنجانی در ترکیه به لحاظ تجاری حضور پررنگی دارند.

وی همچنین به بروز مشکلات حقوقی برای سرمایه‌گذاران ایرانی اشاره و تأکید کرد: در این مورد اتاق آماده همکاری برای راه‌اندازی بخش حقوقی و ارائه راه‌کار به سرمایه‌گذاران توسط سفارت است.

در ادامه این جلسه محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، سفیر جدید ایران در ترکیه نیز با تأکید بر باز بودن درب سفارت به روی همه فعالان بخش خصوصی، اظهار کرد: به لحاظ اقتصادی، ترکیه برای ایران و همچنین ایران برای ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در دولت فعلی، تلاش مضاعف برای افزایش مبادلات با ۱۵ کشور همسایه در دستور کار قرار گرفته و روند نزولی صادرات ایران به ترکیه هم بعد از سال‌ها متوقف و صعودی شده است.

سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه مبادلات تجاری بین دو طرف می‌تواند تا حجمی بیش از توان فعلی افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به‌ویژه در مرزها است.

موضوعات :
در همین رابطه