رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در نشست اعضای اتاق با مدیران دولتی

نبود زیرساخت‌های مناسب، مانع حضور سرمایه‌گذاران است

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد با انتقاد از شرایط نامساعد برای سرمایه‌گذاران، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار باید در اولویت قرار گیرد؛ چراکه موتور پیشران اقتصاد، تولید است و نبود زیرساخت، مانع از حضور سرمایه‌گذاران می‌شود.

09 مرداد 1402
کد خبر : 67247
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد با تأکید بر لزوم همدلی و همراهی بیش‌ازپیش بخش دولتی و بخش خصوصی، گفت: امیدواریم که برگزاری مستمر جلسات با مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و ارائه راهکارها و تبادل‌نظر بخش خصوصی با بخش دولتی، در جهت توسعه و آبادانی اقتصاد استان و کشور راهگشا باشد.

مازیار زند در نشست هیات نمایندگان اتاق بجنورد با مدیران دولتی و نمایندگان مجلس، در رابطه با آسیب‌های جدی قطع برق صنایع، اظهار کرد: در شرایطی که قطع برق صنایع همچنان ادامه داشته باشد این موضوع باعث کاهش تولید برخی واحدهای صنعتی می‌شود و به‌طور حتم کمبود برخی از محصولات را در بازار به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق بجنورد از برخوردهای نامناسب با برخی از سرمایه‌گذاران و تجار گلایه کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور باید تشویق و حمایت از سرمایه‌گذار در اولویت قرار دهیم تا موتور محرک توسعه استان به حرکت درآید چراکه موتور پیشرو اقتصاد کشور تولید است و نبود زیرساخت‌های مناسب، مانع از حضور سرمایه‌گذاران می‌شود.

در ادامه نشست، محمد صمدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد نیز از اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی یاد کرد که دفاع از بخش خصوصی را از رسالت‌های اصلی آن است.

جاجرمی دیگر عضو هیأت نمایندگان اتاق بجنورد نیز با بیان اینکه قطعی برق صنایع آسیب جدی به صنایع وارد کرده است، گفت: در بلندمدت آسیبی که از خاموشی برق صنایع متوجه مردم خواهد شد در زندگی مردم اثر بسیار بدتری از خاموشی چندساعته خواهد داشت.

وی به ضعف زیرساخت‌های استان خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار نبود زیرساخت‌های مناسب در بخش حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی است که تجار این استان را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است.

دانیال شمسیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد نیز به ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: در این خصوص از مسئولان تقاضا داریم به هدف‌گذاری این لایحه که بیشتر شبیه آرزو است دقت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه امروزه صنعت و تجارت در کشور تحت‌فشار بسیار است، افزود: این فشارها بسیاری از اوقات از عدم آگاهی‌بخش دولتی نشات می‌گیرد که قوانین سخت‌گیرانه چه در حوزه مالیات، صادرات و ارتباط با کشورهای خارجی در مسیر راه تجار قرار می‌دهند.

عبدالله خدابنده، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد نیز با بیان اینکه قطع برق صنایع منجر به چالش جدی صنایع شده است، دلایل اصلی آن را عدم توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت دانست.

وی بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در مصارف خانگی تأکید کرد و معتقد است قطع برق صنایع در برابر جلوگیری از برق خانگی سیاست نادرست است باید توسعه برق تولید از روش‌های دیگر دنبال شود تا جبران کمبود برق گردد.

همچنین زهرا معینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بجنورد نیز به نبود زیرساخت‌های مناسب در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم مشوق‌های برای سرمایه‌گذاران حوزه تولید در نظر بگیرند چراکه تشویق و شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه تولید رونق اقتصادی برای استان به ارمغان می‌آورد.

در ادامه حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی موتور پیشران اقتصاد کشور را تولید دانست و گفت: استفاده از ظرفیت اعضای اتاق بازرگانی در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.

وی به رشد 71 درصدی صادرات استان در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: این رشد آمار قابل قبولی در کارنامه صادراتی استان رقم زده است.

ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز از اتاق در ارتباط بهینه بخش خصوصی با دولتی به‌واسطه عملکرد شورای گفت‌وگوی استان طی ارزیابی سال گذشته در کسب رتبه شایسته در حد انتظار در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور قدردانی کرد.

وی بر ضرورت ورود اعضای جدید هیات نمایندگان این دوره، دبیرخانه و دستگاه‌های های اجرایی در بخش شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان تأکید کرد و اعلام داشت تمام‌قد در حوزه اقتصادی در کنار بخش خصوصی ایستاده‌ایم تا در ارزیابی‌ها در تمام حوزه‌های اقتصادی جز استان‌های برتر قرار گیریم.

در پایان نشست، پاکمهر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان در مجلس نیز از اتاق بازرگانی خواست برای ترویج و توسعه محصولات تولیدی در استان، استراتژی‌های بازاریابی مناسبی را در نظر بگیرد.

وی به برقراری گروه‌های دوستی پارلمانی با کشورهای پاکستان، چین و آفریقا اشاره کرد و تأکید داشت: برقراری ارتباطات نزدیک و صمیمی با این کشورها، می‌تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی کمک کند.

موضوعات :
در همین رابطه