رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

دریاچه ارومیه هنوز به سطح مورد نظر نرسیده است

رئیس کمیته احیای دریاچه ارومیه گفت: قرار بود امسال سال احیای دریاچه ارومیه باشد، اما سطح آب این دریاچه تنها 10 سانتی‌متر بالا آمده و مطمئنیم در همین سطح هم باقی نمی‌ماند و کاهش خواهد یافت.

13 بهمن 1395
کد خبر : 6729
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عیسی کلانتری رئیس کمیته احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه هنوز پولی به کمیته احیای دریاچه ارومیه داده نشده و اعضای این کمیته در حال اجرای طرح‌های جدید بدون دریافت هیچ پولی هستند، گفت: دریاچه ارومیه علی‌رغم تلاش‌های بسیار اعضای کمیته احیاء، هنوز به سطح مورد نظر نرسیده است.

رئیس کمیته احیای دریاچه ارومیه میزان بالا آمدن سطح آب این دریاچه را 10 سانتی‌متر نسبت به سال گذشته عنوان و بیان کرد: ما از این میزان بالا آمدن سطح آب راضی نیستیم و حتی مطمئنیم که در همین سطح هم باقی نمی‌ماند و مجددا کاهش خواهد یافت.

به گفته مشاور عالی رئیس جمهور در امور آب و منابع طبیعی سطح فعلی آب دریاچه ارومیه مجددا به سال اول راه‌اندازی کمیته که قرار بود سطح آب را تثبیت کند، برگشته است؛ در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های این کمیته قرار بود امسال، سال احیای دریاچه باشد نه تثبیت.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو در حال تعطیل کردن حلقه‌های چاه غیر مجاز حاشیه دریاچه و رودخانه‌های حوضه آبریز این دریاچه است، اظهار کرد: تا به حال 2 هزار حلقه چاه غیر مجاز حاشیه دریاچه تعطیل شده است.

وزیر اسبق کشاورزی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت کشاورزی اراضی اطراف دریاچه که قرار بود به حالت تعلیق درآید، خاطرنشان کرد: کشاورزی در این مناطق در حال انجام است ولی با این تفاوت که ما میزان آب مصرفی کشاورزان این مناطق را کاهش داده‌ایم و کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی بهره‌وری کشت محصول در این اراضی را افزایش دهند.

در همین رابطه