رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

همزمان با سفر رئیس مجلس و هیات تجاری ویتنام به تهران

همایش تجاری ایران و ویتنام فردا در اتاق ایران برگزار می‌شود

همایش «قوانین و سیاست‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و ویتنام» فردا با حضور رئیس مجلس ویتنام و هیات تجاری 70 نفره این کشور در اتاق ایران برگزار می‌شود.

17 مرداد 1402
کد خبر : 67350
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق ایران، همزمان با سفر رئیس مجلس ویتنام و هیات 70 نفره همراه او به تهران، همایش «قوانین و سیاست‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و ویتنام» را با همکاری اتاق مشترک ایران و ویتنام و با حضور مقامات دولتی و خصوصی دو کشور، فردا 18 مرداد از ساعت 9:30 تا 13 برگزار می‌کند.

آشنایی با اقتصاد و بازار ویتنام، نیازها و ظرفیت‌های بازار، مزیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و قوانین تجارت و سرمایه‌گذاری با این کشور از جمله محورهای این همایش است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نشست‌های رودررو و مذاکرات تجاری فعالان اقتصادی دو کشور با حضور نمایندگان شرکت‌های ویتنامی در زمینه‌های کشاورزی و آبزیان (ماهی و میگوی یخ‌زده)، فناوری خشک کردن و پردازش پس از برداشت برای محصولات کشاورزی، مواد غذایی و برنج و انواع ادویه‌ها، فرش، صنایع دستی وارداتی از ایران، محصولات آرایشی و بهداشتی، منسوجات پنبه‌ای، فناوری و صنعت، تجارت و خدمات، صنعت انرژی تجدیدپذیر از ضایعات و سوخت‌های دیگر، فناوری هوش مصنوعی، فناوری رمزنگاری، هواپیمایی، فناوری ژن و سلول، فناوری انرژی‌های جدید، فناوری کوانتوم، خدمات حمل‌ونقل و دریانوردی و عملیات بندری، دستگاه سوزاندن زباله جامد با بازیابی حرارت و تولید بخار؛ سوزانده‌های جامد، پمپ‌های غوطه‌ور برقی، کاشی سرامیکی، پانل‌های کف SPC، تخته‌های سنگ مصنوعی کوارتز، خدمات توسعه شهری (مسکن و پارک‌های صنعتی) و بازرگانی و خدمات برگزار خواهد شد.

حجم مبادلات تجاری ایران-ویتنام

بر اساس گزارش گمرک ایران حجم مبادلات تجاری ایران با ویتنام در سال 1401 مجموع 140.550.181 دلار بوده است که از این میزان 45.589.569 دلار واردات از ویتنام و 94.960.612 دلار نیز صادرات به ویتنام بوده است.

اقلام مهم صادراتی ایران به ویتنام عبارت‌اند از: انجیر، زعفران، میگو، سرب، پای مرغ، قیر، کود اوره، گوگرد، روی و پسته. اقلام عمده وارداتی ایران از ویتنام نیز عبارت‌اند از: فلفل، قهوه، گوشی تلفن، کائوچوی طبیعی، قالب شمش‌ریزی، نارگیل، خوراک آبزیان، پلی متاگریلات و دارچین.

موضوعات :
در همین رابطه