رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

صمد یوسفی اصل در نشست شورای گفت‌وگوی استان زنجان

اتاق زنجان، تسهیل ارتباط تجار با رایزنان و سفرا را پیگیری می‌کند

رئیس اتاق زنجان، دعوت از رایزنان و سفرای ایران در سایر کشورها را از برنامه‌های این اتاق برای تسهیل ارتباط تجار به مسئولان دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که در دور جدید اتاق زنجان پیگیری می‌شود.

23 مرداد 1402
کد خبر : 67397
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، یکی از برنامه‌های بلندمدت این اتاق در دوره جدید را دیدار با رایزنان و سفرا عنوان کرد و گفت: تسهیل ارتباط تجار با رایزنان و سفرا از اهدافی است که در برنامه میزبانی از رایزنان و سفرای کشور در اتاق زنجان دنبال می‌شود.

صمد یوسفی اصل در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: در رویداد اخیر حضور رایزنان اقتصادی سفارت‌های ایران در کشورهای مختلف جهان در زنجان برنامه دیدار چهره به چهره از سوی اتاق برنامه‌ریزی شد که با استقبال گسترده بخش خصوصی روبرو شد و حدود ۳۰۰ فعال اقتصادی در بخش‌های مختلف با ثبت‌نام در سامانه تعریف شده در این برنامه حضور پیدا کردند.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به ظرفیت‌های مغفول و کمتر شناخته شده شهرستان‌های استان در بخش‌های مختلف تولیدی و صادراتی، گفت: بر همین اساس برنامه اتاق زنجان معرفی و بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان با حضور مهمانان داخلی و خارجی از جمله سفرا و رایزنان است.

یوسفی اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عمده مشکلات صادرکنندگان با توجه به صادرات سرب و روی به‌عنوان اصلی‌ترین محصول صادراتی استان، در این حوزه است، افزود: صادرکنندگان ما در حال حاضر در استان به‌ویژه در زمینه‌هایی چون تعهدات ارزی و ضمانت‌نامه‌های صادراتی با مشکلات جدی روبرو هستند که باید به آن توجه شده و پیگیری و حل شود.

رئیس اتاق زنجان اظهار کرد: زنجان می‌تواند به‌عنوان اولین استان، نماینده تام‌الاختیار بانک مرکزی را مستقر و برنامه‌ها و مشکلات را پیگیری کند.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این نشست با اشاره به پیگیری مشکلات صادرکنندگان به‌ویژه در حوزه تعهدات ارزی از مسئولان رده‌بالای کشور و رئیس بانک مرکزی، گفت: با توجه به حضور وزیر اقتصاد در افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان، جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی استان و وزیر برنامه‌ریزی و برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حل مشکلات صادرکنندگان استان زنجان در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در کشور باید به سمتی حرکت کنیم که مشکلات را حل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره‌وری موضوعی است که باید به‌صورت جدی در دستور کار صنعتگران قرار گیرد، گفت: برخی از مشکلات فعالان عرصه تولید و صادرات به تهران منتقل و پیگیری می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه