رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در همایش فروش و بازاریابی میدانی

برای سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی، توجه به آموزش ضروری است

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد بر لزوم توجه به بحث آموزش برای سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی تأکید کرد و گفت: بر همین اساس، اتاق بجنورد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان را در دستور کار قرار داده است.

11 شهریور 1402
کد خبر : 67655
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، گفت: اتاق به‌عنوان عالی‌ترین مرجع بخش خصوصی، ارتقای دانش و آگاهی بخشیدن به فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار و تجارت را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

مازیار زند، در همایش فروش و بازاریابی میدانی، آموزش و روش‌های بدیع آموزشی برای تجار و صاحبان صنایع را در راستای رونق و گسترش فضای کسب‌وکار الزامی دانست و افزود: بر همین اساس اتاق بجنورد تاکنون دوره‌های مختلفی برای صادرکنندگان، تجار و بازرگانان برگزار کرده است.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف کشور نیز در این همایش گفت: امروزه مأموریت بسیج کمک به فعالان اقتصادی است؛ چراکه جوانان ما در بازار سازی، بازار شناسی و بازاریابی ورود پیدا کردند و نیاز است برای رفع موانع مشکلات اقتصادی قدم‌های مؤثری برداریم و یکی از ابزارهای مهم آن آموزش است.

وی افزود: در این راستا مجموعه بسیج در اتاق‌های بازرگانی تحت عنوان بسیج تجار و فعالان اقتصادی راه‌اندازی شده است.

حسن‌پور شعار امروز بسیج را هدایت، حمایت و نظارت اعلام کرد و متذکر شد: در این خصوص هیچ تصدی‌گری نخواهیم داشت.

وی از حضور فعال بسیج اصناف و فعالان اقتصادی در حوزه رونق بخشی در اقتصاد کشور خبر داد و اظهار کرد: در این راستا با سه کشور روسیه، سوریه و عراق در بحث اقتصاد ورود پیدا کرده‌ایم.

عباس باقری، مدیرکل گمرک استان خراسان شمالی نیز به اهمیت و نقش گمرک در فرآیند صادرات اشاره کرد و گفت: برای خروج هر کالایی از کشور و ورود آن به یک کشور خارجی نیاز است تا کالا در گمرک کشور اظهارنامه تنظیم کند و پرونده صادراتی صادر کند.

وی با بیان اینکه گمرک به‌عنوان یک سازمان حاکمیتی و نظارتی نقش‌های مختلفی در بخش صادرات دارد، اظهار کرد: در حال حاضر گمرک استان کلیه نظارت و مقررات را در واحدهای تولیدی در محل کالای صادراتی انجام می‌دهد و یک صادرکننده در استان به‌هیچ‌عنوان نیاز نیست به گمرک مراجعه کند تا کالای خود را اظهار کند بلکه از محل تولید و یا انبار خود با توجه به سامانه هوشمندی که راه‌اندازی کرده می‌تواند کالای خود را اظهار کند.

موضوعات :
در همین رابطه