روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در مراسم افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد مطرح شد

فقر مهارتی، مهم‌ترین مشکل در اقتصاد کشور است

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای در حاشیه افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد و امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با اتاق شهرکرد، فقر مهارتی را مهم‌ترین مشکل در حوزه اقتصادی کشور دانست.

12 شهریور 1402
کد خبر : 67691
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای، فقر مهارتی را مهم‌ترین مشکل در حوزه اقتصاد کشور دانست و گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک راهکار برای رفع فقر مهارتی بین همه اقشار جامعه است.

مجتبی نوروزی در آیین افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد و امضای تفاهم‌نامه آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق شهرکرد، افزود: در حال حاضر کمبود نیروی ماهر و فنی، مهم‌ترین مشکل در بخش صنعت کشور است و سازمان فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر را در دستور کار قرار داده تا با همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه و آموزش‌وپرورش در این راستا گام‌های اثرگذاری برداشته شود.

وی به تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بنیاد ملی نخبگان در سال جاری برای اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان تازه‌وارد اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه، تا هزار و ۲۰۰ دانشجوی نخبه کشوری بورسیه صنعتی می‌شوند.

نوروزی به اجرای طرح تابستانه مهارت برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: امروز کشور به لحاظ مهارتی دارای بلوغ نیست و این امر مهم‌ترین مشکل و گرفتاری کشور است و امید است با توسعه آموزش‌های مهارتی نیروهای فنی و ماهر تربیت شود تا مشکل کمبود نیروی ماهر در بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص صنعت رفع شود.

به گفته نوروزی، هم‌اینک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۹ گروه مختلف ارائه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به جهت محرومیت در حوزه صنعت دارای مشکل است، گفت: آموزش در بخش صنعت باید توسعه داده شود تا نیروی ماهر و فنی تربیت شود.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهکار برای نجات کشور در حوزه بیکاری ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف به‌خصوص صنعت، کشاورزی و خدمات است.

 وی با اشاره به مشکلات حاکم در اقتصاد کشور، افزود: هم‌اکنون بحث آموزش در کشور مطلوبیت لازم را ندارد و باید در نهادهای مختلف از خانواده، مدرسه، دانشگاه، صنعت و رسانه نگاه آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد نیز در این مراسم به ارتباط تنگاتنگ این اتاق با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: بهبود فضای کسب‌وکار از رسالت‌های اصلی اتاق است و برای رسیدن به این فضا از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری نیز استفاده می‌شود.

شهرام زارع افزود: همکاری و همراهی همه ارگان‌ها با اتاق باعث می‌شود کم برخورداری علمی استان بهبود بخشیده شود و فضای کسب‌وکار، اقتصاد و تولید بهبود یابد.

وی به کمبود نیروی ماهر و فنی در استان به‌عنوان یک معضل اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ‌هزار نفر نیروی ماهر در بخش‌های صنعتی استان نیرو نیاز است.

زارع گفت: تفاهم‌نامه بین آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق شهرکرد با هدف فراهم آوردن بستر همکاری و توسعه فعالیت‌های آموزشی مهارت محور و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در حوزه‌های مرتبط و کمک به توسعه فعالیت‌های مهارتی منعقد شد.

موضوعات :
در همین رابطه