شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در نشست شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی

پرداخت هم‌زمان سود تسهیلات و جرائم مالیاتی از توان واحدهای تولیدی خارج است

قاسم کریمی، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به ناگزیری برخی از واحدهای تولیدی برای تقسیط بدهی‌های مالیاتی و بازپرداخت آن با وام بانکی، گفت: واحدهای تولیدی توان پرداخت هم‌زمان سود بانکی و جریمه مالیاتی را ندارند.

25 بهمن 1402
کد خبر : 67703
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: تولیدکنندگان آذربایجان غربی توان پرداخت هم‌زمان سود ۲۴ درصدی تسهیلات و ۳۰ درصد مالیات را ندارند؛ ازاین‌رو باید راهکاری برای حمایت از واحدهای تولیدی اتخاذ شود.

قاسم کریمی در شصت و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: واحدهای تولیدی بر اساس ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم در صورت تقسیط بدهی مالیاتی، ناچار هستند در مدت سه سال این رقم را با جریمه ۳۰ درصد پرداخت کنند که در کنار بازپرداخت اقساط برخی واحدها با سود بانکی، فشار مضاعفی بر تولید تحمیل می‌شود و امید است که وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

او با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نادیده گرفتن واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، اظهار کرد: کالاهای واحدهای آذربایجان غربی به دلیل عدم تخصیص به‌موقع ارز، متروکه می‌شود ازاین‌رو از وزیر اقتصاد می‌خواهیم تا در اعمال ماده ۲۴ قانون امور گمرکی، اگر امکان دارد پس از تخصیص ارز ترجیحی، این قانون اعمال شود تا موجب متروکه شدن کالاهای واحدهای تولیدی نشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در ادامه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی آذربایجان غربی و محوریت تولید محصولات کشاورزی و باغی، به مشکلات عدیده رفع تعهدات ارزی اشاره کرد و خواستار پیگیری و عملیاتی شدن دستور صادره وزیر مبنی بر ایجاد بانک در اقلیم کردستان عراق و ترکیه شد.

کریمی همچنین از خاندوزی درخواست کرد تا دستور لازم را برای مستثنا شدن محصولات کشاورزی استان از رفع تعهدات ارزی در اجرای قانون بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ صادر کند.

رئیس اتاق ارومیه با توجه به سکونت ۴ درصد جمعیت کشور و بهره‌مندی کمتر از ۱ درصدی بودجه استان از عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده و همچنین عوارض گمرکی، باوجود صادرات و واردات ۲۰ الی ۳۰ درصدی کشور از مرزهای آذربایجان غربی خواستار افزایش سهم استان از عوارض گمرکات شد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: منطقه سرو یکی از مناطق اقتصادی برجسته کشور شود.

موضوعات :
در همین رابطه