رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمانشاه هشدار داد

تصمیمات ارزی نباید محدودکننده صادرات باشد

حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه درباره آثار تصمیمات ارزی که به محدودیت صادرات می‌انجامد هشدار داد.

22 شهریور 1402
کد خبر : 67760
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به دستورالعمل و ضرب الاجل سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرکنندگان در انجام تعهدات ارزی، خواهان تدبیر در تصمیم گیری برای انجام تعهدات ارزی شد و گفت: این تصمیمات نباید مانع رشد صادرات و یا باعث رکود آن شود.

حیدر کدیور با بیان اینکه امروز صادرات موتور محرکه تولید، فروش و اشتغال کشور است، افزود: هر اقدام محدود کننده‌ای می‌تواند آثار منفی خود را در فرایند تولید داشته باشد.

عضو‌ هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: هرگونه ضرب الاجل و تصمیماتی که منجر به تعلیق کارت‌های بازرگانی تجار شود باید متناسب با واقعیت‌های عینی گردش مالی تحت تاثیر تحریم‌های سخت بین‌المللی باشد.

‎رئیس اتاق کرمانشاه با تاکید بر لزوم اهتمام تجار در انجام تعهدات ارزی، از خانواده بزرگ بازرگانان خواست ترتیبی اتخاذ کنند که پروسه بازگشت ارز کوتاه‌تر و سریعتر انجام شود.

‎کدیور از هیئت رئیسه اتاق ایران نیز خواست با جدیت و تبیین موضوع با سازمان توسعه تجارت، مانع از اتخاذ هرگونه تصمیم محدود کننده که آثار آن منجر به کاهش صادرات می‌شود، شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دولت و بخش خصوصی شاهد تصمیمات دقیق متناسب با محدودیت‌ها و معذوریت‌های عرصه مالی و تحریم‌ها باشیم.

‎وی از تصمیم‌گیران درخواست کرد: هرگونه تصمیم‌گیری محدود‌کننده با رعایت اصول رونق صادرات، الزامات تجارت بین‌المللی و نیز بازگشت ارز حاصل از صادرات باشد که هر سه مورد هم راستا و متناسب با یکدیگر هستند اما نیازمند تدبیر در مدیریت و زمانبندی متناسب است.

در همین رابطه