رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد مطرح کرد

خراسان شمالی و استان کالوگا روسیه، ظرفیت‌های زیادی برای همکاری دارند

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به سفر هیات تجاری استان خراسان شمالی به استان کالوگا روسیه، گفت: دو استان ظرفیت‌های زیادی برای همکاری دارند و در این سفر برای توسعه همکاری‌ها اعلام آمادگی شد.

03 مهر 1402
کد خبر : 67871
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد با اشاره به اینکه پیرو مراودات تجاری و سیاسی ایران و روسیه درگذشته، مقرر شد استان‌های مشابه در دو کشور مراودات تجاری با یکدیگر را افزایش دهند، گفت: در همین راستا استان کالوگا (روسیه) به جهت اینکه ازلحاظ شرایط جمعیتی و وسعت نزدیک به استان خراسان شمالی بود به‌عنوان استان مشابه با استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

مازیار زند در نشست بررسی سفر هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه، افزود: به‌واسطه انتخاب استان خراسان شمالی به‌عنوان استان متناظر کالوگا، هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی استان خراسان شمالی با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین به این استان در کشور روسیه اعزام شد.

زند از جمله برنامه‌های این سفر را دیدار استاندار خراسان شمالی با استاندار کالوگا، برگزاری جلسات مشترک اتاق بجنورد با اتاق بازرگانی کالوگا و همچنین دیدار با اعضای اتاق بازرگانی مسکو عنوان کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در صورت موافقت طرفین، گفت: بازدید از نمایشگاه صنایع غذایی مسکو را از دیگر برنامه‌های تجار خراسان شمالی بود تا تجار بتوانند با صنایع غذایی کشور روسیه و دیگر کشورهای حاضر در این نمایشگاه در راستای افزایش رشد صادرات استان آشنا شوند.

اعلام آمادگی تجار خراسان شمالی با تجار کالوگا

رئیس اتاق بجنورد با اشاره به دیدار با استاندار کالوگا، گفت: استان خراسان شمالی و استان کالوگا روسیه ظرفیت‌های همکاری زیادی دارند و در جریان این سفر نیز تجار خراسان شمالی برای همکاری با تجار کالوگا روسیه در تمام حوزه‌های صنعت، بازرگانی، کشاورزی، معدن اعلام آمادگی کردند.

زند، ضمن برشمردن مزایای تجارت فی‌مابین دو استان، افزود: بخش خصوصی استان خراسان شمالی در قالب هیاتی فراگیر از تمامی رسته‌ها، آمادگی دارد تا نسبت به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های تجاری با تجار روس اقدام کند.

رئیس اتاق بجنورد، در جلسه با آژانس توسعه تجارت و تجار کالوگا نیز ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان خراسان شمالی، گفت: قرار گرفتن دو استان در کریدور شمال - جنوب، فرصت مناسبی است تا بجنورد به‌عنوان هاب توزیع محصولات روسیه در ایران و کالوگا به‌عنوان هاب توزیع محصولات ایران در روسیه، همکاری داشته و امکانات تجاری در اختیار تجار دو کشور قرار دهند.

همچنین در مذاکرات با معاون استاندار کالوگا، امکان برقراری پروازهای باری فی‌مابین دو مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه