رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه مطرح کرد

کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی با احیای واحدهای راکد

قاسم کریمی، رئیس اتاق ارومیه در حاشیه مراسم بازگشت بک واحد تولیدی راکد به چرخه تولید که با مدیریت و سرمایه‌گذار جدید انجام شده است، گفت: احیای واحدهای راکد به کاهش نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی کمک می‌کند.

17 مهر 1402
کد خبر : 68011
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ارومیه با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید با کمک بخش خصوصی توانمند، گفت: با تلاش استاندار آذربایجان غربی و تیم اقتصادی استان تاکنون بیش از 200 واحد صنعتی و کشاورزی به چرخه تولید بازگشته‌اند که در کاهش نرخ بیکاری در استان تأثیرگذار بوده و جایگاه استان را در تولید ناخالص ملی ارتقا داده است.

قاسم کریمی در حاشیه بهره‌برداری از واحد تولیدی نشاسته صنایع تبدیلی پایارد در شهرستان نقده، افزود: این واحد تولیدی نشاسته و گلوکز با مدیریت و سرمایه‌گذاری جدید به بهره‌برداری رسیده و اثبات می‌کند که با حضور کارآفرینان مبتکر و ریسک‌پذیر می‌توان آینده روشنی را برای صنعت آذربایجان غربی به‌خصوص صنایع تبدیلی کشاورزی متصور بود.

وی با اشاره به تغییر اقلیم منطقه و نیاز به اصلاح روند کشاورزی، گفت: لزوم اصلاح الگوی کشت، فرآوری محصولات کشاورزی و استفاده از تکنولوژی به‌روز قطعاً در بالا بردن بهره‌وری و سود سازی صنعت صنایع تبدیلی کشاورزی باید مورد توجه و نقشه راهی برای توسعه صنعت آذربایجان غربی باشد.

موضوعات :
در همین رابطه