رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

صمد یوسفی اصل در نشست با هیات اقتصادی آستراخان روسیه

زمینه همکاری تجاری و اقتصادی استان زنجان با روسیه فراهم است

رئیس اتاق زنجان با تأکید بر اینکه زیرساخت و زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با روسیه فراهم است، گفت: بسیاری از تولیدات صنعتی و کشاورزی این استان جزو بهترین محصولات ایرانی است که تجار روسی نیز مشتری آن هستند.

23 مهر 1402
کد خبر : 68066
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، گفت: استان زنجان با دارا بودن واحدهای فراوان صنعتی، از سرآمدان کشور در چهار حوزه صنعت روی، نساجی، تجهیزات برقی و صنعت مس است؛ به‌گونه‌ای که بخش عمده‌ای از واحدهای تولید و صادرات روی کشور در زنجان مستقر است.

صمد یوسفی اصل، در نشست با هیات فعالان اقتصادی آستراخان روسیه؛ افزود: یکی از صادرات عمده استان زنجان به روسیه، شمش روی است که خاک آن از مناطق مختلف جهان وارد و پس از فرآوری به کشورهای مختلفی ازجمله روسیه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان در حوزه کشاورزی نیز تولیدات بسیار خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به زیتون، گندم، سیب‌زمینی، لوبیا و عدس اشاره کرد که در زمره سرآمدان تولید کشور قرار دارد و می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری با روسیه باشد.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوبی ازجمله پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های دیگر، گفت: زنجان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی قزل‌آلای ایران است که روس‌ها نیز از مشتریان آن هستند.

یوسفی اصل با اشاره به توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان در زمینه‌های محصولات لبنی و شوینده‌های بهداشتی و علاقه‌مندی‌های تجار روسی به این محصولات، افزود: برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان و حضور شرکت‌های بزرگ تولیدی و صادراتی از زنجان و سراسر این کشور زمینه خوبی برای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی دو طرف است.

در ادامه این جلسه برخی از زمینه‌های همکاری دو طرف و توانمندی‌های تجاری و اقتصادی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به مواردی ازجمله همکاری در بخش تولیدات ماشین‌آلات صنعتی، سیمان، محصولات کشاورزی، شوینده‌های بهداشتی، همکاری‌های تجاری و بازرگانی و ... اشاره کرد.

موضوعات :
در همین رابطه