رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

صدرالدین نیاورانی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین به مناسبت روز ملی صادرات

برای حل مشکل صادرات، از تدبیر بخش خصوصی و اتاق ایران استفاده شود

نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، گفت: صادرات نوک پیکان توسعه اقتصادی کشورها به‌شمار می‌آید و برای حمایت از اقتصاد صادرات‌محور، باید به نظر و نگاه بخش خصوصی و در راس آن اتاق ایران توجه کرد.

29 مهر 1402
کد خبر : 68136
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، گفت: روز ملی صادرات، یادآور بالاترین سطح از کوشش برای حفظ کیان اقتصاد ایران است که به‌ویژه در سال‌های اعمال تحریم‌های ظالمانه، اهمیتی دوچندان دارد.

صدرالدین نیاورانی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین به مناسبت روز ملی صادرت، افزود: صادرات به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه تعاملات تجارت بین‌الملل، نقش پیشران را در اقتصادی ایفا می‌کند و 29 مهرماه به‌عنوان روز ملی صادرات به اهمیت این حوزه تأکید دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، ادامه داد: صادرکنندگان واقعی کشور، در جنگ اقتصاد بین‌الملل مشغول کارزار هستند، برای همین ضرورت حمایت دولت و نیز حذف فرایندها و مقررات غیرتخصصی، در این حوزه ضروری است.

او تصریح کرد: صادرات نوک پیکان توسعه اقتصادی کشورها به شمار می‌آید. باید از اقتصاد صادرات‌محور حمایت کرد. در تمام کشورهای با اقتصاد توسعه‌یافته، از صادرات حمایت می‌شود و هدف از برگزاری مراسم روز ملی صادرات در ایران هم به همین دلیل بوده است.

نیاورانی گفت: صادرکننده‌ها انتظار دارند که در برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات، اتاق ایران نقش جدی‌تری داشته باشد و بخش اعظمی از مسئولیت‌های مراسم روز ملی صادرات به عهده اتاق ایران باشد. شاید اینگونه بخش خصوصی هم احساس می‌کردند دولت به جایگاه انها و نهاد بخش خصوصی توجه ویژهخ دارد.

او ادامه داد: اقتصاد کشور با مشکلات زیادی روبه‌روست؛ این مشکلات ابعاد مختلفی دارد و امیدواریم دولت و بخش خصوصی و اتاق ایران در کنار همدیگر برای عبور از این شرایط و مشکلات هم‌اندیشی کنند و به راه‌حل عملیاتی خوبی برسند.

نیاورانی در  ادامه با اشاره به جایگاه اقتصاد بخش کشاورزی هم گفت: در 6 ماهه 1402 صادرات کشاورزی حدود 10 درصد رشد داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و رشد صادرات بخش کشاورزی به 20 درصد برسد.

او تأکید کرد: بخش خصوصی 80 درصد صادرات غیرنفتی را در اختیار دارد و ما خواستار این هستیم که برای حل مشکلات حوزه صادرات، به راه‌حل‌ها و انتخاب فعالان اقتصادی توجه کنند. باید برای تسهیل مشکلات اقتصادی از تدبیر و نگاه فعالان بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران استفاده شود.

در همین رابطه