رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در انتظار برای داده‌های جدید

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت نفت خام تحت تأثیر جلسه روز چهارشنبه فدرال ریزرو برای تعیین نرخ جدید بهره در آمریکا، روند تداوم جنگ خاورمیانه و انتظار برای انتشار داده‌های جدید اقتصادی چین کاهشی شد.

08 آبان 1402
کد خبر : 68249
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قیمت نفت خام برنت با ۹۸ سنت یا ۱٫۱ درصد کاهش به ۸۹٫۵ دلار در هر بشکه رسید درحالی‌که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۴٫۵۴ دلار در هر بشکه رسید که ۱ دلار یا ۱٫۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران اکنون به نتیجه نشست روز چهارشنبه سیاست پولی فدرال رزرو ، داده‌های اشتغال آمریکا و درآمد غول فناوری  یعنی شرکت اپل برای رصد نشانه‌هایی از هرگونه کندی اقتصادی که می‌تواند بر تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر بگذارد، چشم دوخته‌اند.

 هر شاخص برنت و وست تگزاس روز جمعه پس از شعله‌ورتر شدن جنگ در خاورمیانه و افزایش تجاوز زمینی اسرائیل به غزه، ۳ درصد افزایش یافتند و این نگرانی را ایجاد کردند که تداوم این جنگ ممکن است منطقه‌ای که یک‌سوم تولید جهانی نفت را به عهده دارد، تحت تأثیر قرار دهد.

هفته گذشته، برنت و وست تگزاس اولین سقوط هفتگی خود را طی ۳ هفته ثبت کردند، زیرا تحولات خاورمیانه سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار داده و قیمت‌ها را بی‌ثبات نگه‌داشته بود.

از سویی دیگر قرار است چین شاخص‌های ماه اکتبر  PMIیا مدیران خرید خود در بخش  تولید و خدمات را در این هفته گزارش کند و سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار نشانه‌های بیشتر ثبات اقتصاد و بهبود تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام و مصرف‌کننده شماره ۲ نفت جهان پس از اجرای یکسری اقدامات حمایتی از سوی پکن هستند.

موضوعات :
در همین رابطه