شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

صمد یوسفی اصل در نشست شورای گفت‌وگوی زنجان

سامانه نت‌فن اتاق زنجان ارتباط صنعت و دانش‌بنیان‌ها را تقویت می‌کند

رئیس اتاق زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای در این اتاق برای رفع نیاز صنایع با توانمندی‌های واحدهای دانش‌بنیان، گفت: تولید باید به سمت تکنولوژی حرکت کند و در این سامانه، ارتباط تولید با حوزه دانش‌بنیان تقویت می‌شود.

14 آبان 1402
کد خبر : 68295
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع دانش‌بنیان و برنامه‌های اتاق در این زمینه، گفت: اتاق زنجان موضوع راه‌اندازی سامانه‌ای در راستای رفع نیاز صنایع و توانمندی‌های واحدهای دانش‌بنیان را به نام نیت فن پیگیری و به سرانجام رسانده است که امروز از آن رونمایی می‌شود.

صمد یوسفی اصل در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: در تولید باید به سمت تکنولوژی حرکت کنیم و ارتباط بین تولید و صنعت و واحدهای دانش‌بنیان به یکدیگر هرچه بیشتر نزدیک شود. خوشبختانه ارکان اصلی استان در سه قوه نگاه حمایتی به بخش خصوصی دارند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنعت روی که عمده صادرات استان را نیز شامل می‌شود، گفت: با توجه به تأثیرگذاری مشکلات این بخش بر روند صادرات، موضوعات و موارد باید با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

رئیس اتاق زنجان همچنین با اشاره به مشکلات فراوانی که در حوزه ارزی به‌ویژه موضوع تعهدات ارزی وجود دارد، افزود: تجارب کشورهای توسعه‌یافته که در آن مباحث ارزی حل شده است، ضرورت حرکت و تسهیل موضوعات در این زمینه در کشور را نیز بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

یوسفی اصل با بیان اینکه ساختار اقتصادی ما به‌ویژه در حوزه پولی و بانکی در مسیر درستی قرار ندارد، اظهار کرد: مشکلات تعهدات ارزی چندین سال است که کشور را درگیر کرده، به همین جهت باید فکر جدی به حال آن شود تا صادرکننده با خیال آسوده کار خود را انجام دهد.

او با بیان اینکه مشکلات موجود بخشی به‌صورت کشوری و بخشی به‌صورت استانی است، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان استان هرچه بیشتر در مسیر رفع مشکلات و اعتلای توسعه اقتصادی حرکت شود.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه در رابطه با قانون جهش دانش‌بنیان موارد بسیاری وجود دارد که با توجه به گستردگی آن باید به‌صورت دقیق تبیین و به اطلاع شرکت‌ها رسانده شود، اظهار کرد: از فرصت فراهم شده در این قانون باید استفاده مطلوبی صورت گیرد.

طاهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که صادرکنندگان با آن درگیر هستند، گفت: مشکلات حوزه عوارض صادراتی بخش روی استان زنجان با پیشنهاد شورای گفت‌وگوی استانی را در شورای گفتگوی کشور پیگیری خواهیم کرد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مجموعه صنعت باید مسیر بهره‌وری را در پیش گرفته و در آن راستا حرکت کند، اظهار کرد: استان مسائل را به‌صورت موردی و کلان مورد پیگیری قرار داده و همچنان نیز در این راستا حرکت خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه افزایش اختیار استانداری‌ها در کشور در بخش‌هایی همچون بانک مرکزی می‌تواند موجب حل برخی از مشکلات شود، تصریح کرد: برخی از مشکلات که در حوزه اختیارات استان بوده مورد پیگیری و اهتمام قرار گرفته است.

استاندار زنجان با اشاره به حل مشکلات موردی بخش خصوصی در دیدارها و جلسات مختلف از پیگیری این موارد در دیدار با مسئولان کشوری خبر داد.

در این نشست، نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی نیز با توجه به دستور جلسه نسبت به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در موضوعات مختلف ازجمله بهره‌مندی‌های مالیاتی از قانون جهش دانش‌بنیان، مشکلات صنعت روی، مشکلات صادراتی بخش کشاورزی استان زنجان و ... پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه