رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سنندج خطاب به رئیس‌جمهوری

به‌عنوان حافظ قانون اساسی، دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی را صادر کنید

رئیس اتاق سنندج در نشست شورای برنامه‌ریزی کردستان که در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیسی جمهوری به این استان برگزار شد، صدور دستور رئیس‌جمهوری برای احترام به انتخابات بخش خصوصی را خواستار شد.

13 آبان 1402
کد خبر : 68304
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، گفت: بخش خصوصی ایران، علاقه و اشتیاق فراوانی برای ساختن کشور و کمک به برنامه‌های دولت سیزدهم دارد و خود را جزو کالبد ایران قوی می‌داند.

علی‌اکبر عبدالملکی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به این استان با حضور سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، افزود: ما در انتخابات 28 خرداد امسال، یک نفر را با رأی قاطع به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب کردیم؛ اما هم‌اکنون تعدادی از دولتمردان مداخله کرده و باعث نامیدی و دلخوری بخش خصوصی شدند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه از رئیس‌جمهوری به‌عنوان حافظ و نگهبان قانون اساسی کشور، خواست: بزرگ‌منشانه به ماجرا ورود کرده و دستور صادر کنند تا به انتخابات بخش خصوصی کشور و دموکراسی احترام گذاشته شود.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پویایی و توسعه اقتصاد کردستان، گفت: در راستای پویایی اقتصاد استان و همراهی با دولت‌مردان و خادمان ملت در کسوت اتاق سنندج، تلاش کرده‌ایم به‌عنوان بخش خصوصی استان نقش تاریخی خود را به سرانجام برسانیم و به همین منظور طرح بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان را کلید زدیم تا بتوانیم همه علایق و سلایق و دلسوزان کردستان را کنار هم برای توسعه‌ای پایدار هم هدف کنیم.

رئیس اتاق سنندج ادامه داد: در این بنیاد به دنبال کارهای زیرساختی و مؤثر برای توسعه استان هستیم. اینک که این بستر هم‌افزائی با همراهی نماینده ولی‌فقیه استان، استاندار جهادی کردستان و نخبگان اقتصادی استان شکل گرفته است، تقاضامندیم به جهت سرمایه‌گذاری مولد دستور بفرمائید کردستان هم از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره نباشد و خط اعتباری اختصاصی بدین منظور در اختیار این بنیاد گذاشته شود.

او با اشاره به اینکه مردم کردستان مردمان غیور و وفاداری هستند که در 8 سال دفاع مقدس در راه دفاع از کیان ایثار و ازخودگذشتگی را به‌حداعلا رساندند، تصریح کرد: تورم، بیکاری، کولبری، درآمد اندک و فشارهای مالیاتی غیرمتعارف ازجمله دردهای به‌جامانده از دوره‌های گذشته در این استان است که ریتم کردستان را ناکوک کرده و کردستان امروز بیش از هر چیزی به امید نیاز دارد.

رئیس اتاق سنندج پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری، معادن، مرز و غیره دایره اختیارات مسئولان استان بیشتر شود تا کمتر درگیر فضای بوروکراتیک مرکز باشیم.

در همین رابطه