رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت در اتاق کاشان افتتاح شد

در مراسمی با حضور معاون رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، رئیس دادگستری کاشان و اعضای هیات رئیسه اتاق کاشان، شعبه 20 شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت در اتاق کاشان افتتاح شد.

16 آبان 1402
کد خبر : 68328
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان با بیان اینکه ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه صنعت از ضروریات در منطقه کاشان بود، اظهار کرد: تفکیک گروه صنعت در حوزه شورای حل اختلاف بسیار ضروری بود و امیدواریم اختلافات بین تجار و مسائل مربوط به آنان حل‌وفصل شود.

سیدعلی دیانت در مراسم افتتاح شعبه 20 شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت در اتاق کاشان، ابراز امیدواری کرد: با این کار، اختلاف میان افراد به‌ویژه در حوزه صنعت به‌سرعت مرتفع شود؛ چراکه در دادگاه‌های عمومی، گروه‌های مختلف حضور دارند که این موضوع سبب اتلاف وقت تولیدکنندگان می‌شود درحالی‌که تسهیل گری شعبه حل اختلاف در امور تولید، کرامت فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه داوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابراز کرد: این موضوع می‌تواند در کاهش اختلافات نقش بسزایی داشته باشد و ازاین‌رو لازم است تا موضوع داوری بیش‌ازپیش تقویت شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه وظیفه شورای حل اختلاف صلح و سازش است، اظهار داشت: در شورای حل اختلاف داورانی مشخص شده که مسئولیت قضاوت میان مردم را دارند.

حمید بهرامیان با اشاره به تشکیل شعب تخصصی در شورای حل اختلاف افزود: این شعب تخصصی تشکیل شده در اصناف و اتحادیه‌ها با توجه به سیاست در پیش گرفته موجب تا مشکلات مردمی به دست خودشان حل شود.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، ضمن اشاره به تشکیل شعب حل اختلاف ویژه صنعت در منطقه کاشان تصریح کرد: یکی از آفت‌های شعب تخصصی آن است که پس از تشکیل فعالیت شایسته‌ای ندارد، امیداست شعبه تخصصی صنفی در منطقه کاشان با مدیریت رئیس دادگستری شهرستان کاشان فعالیت پویا و مؤثری ارائه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: هیئت‌های صلح و سازش بیشتری با تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه صنعت در منطقه کاشان ایجاد شود، گفت: هیئت‌های صلح بسیار حائز اهمیت است و ازاین‌رو لازم است به این مهم پرداخته شود.

بهرامیان با بیان اینکه پرونده‌ها با نظر قاضی به شعب تخصصی ارجاع می‌شود، اظهار کرد: شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با فعالیت خود باید نهادینه‌سازی شده ازاین‌رو مقامات قضایی با ارجاع این پرونده‌ها به شعب تخصصی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 650 داور در سطح استان اصفهان وجود دارد، تأکید کرد: اکثر این داوران از قضات بازنشسته هستند و در آینده نزدیک نیز کانون داوری در استان اصفهان تشکیل می‌دهند.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان و رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان در پایان افزود: خوشبختانه بیشترین داوری نیز در منطقه کاشان انجام صورت گرفته است که این داوران به‌زودی با تدابیر صورت گرفته شناسنامه‌دار می‌شوند.

در پایان این جلسه، مصطفی اصفهانیان به‌عنوان رئیس، حسین ناصری، رضا لاجوردی به‌عنوان عضو و رضا نوابی به‌عنوان منشی شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت کاشان احکام خود را از رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان دریافت کردند.

موضوعات :
در همین رابطه