رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگو خراسان شمالی تأکید شد

صنایع و سرمایه‌گذاران بومی باید کارت بازرگانی را از استان دریافت کنند

رئیس اتاق بجنورد و استاندار خراسان شمالی با اشاره به بهره‌مندی صنایع از امکانات استان، بر لزوم صدور کارت‌های بازرگانی صنایع خراسان شمالی در داخل استان تأکید کردند.

21 آبان 1402
کد خبر : 68386
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، با تأکید بر الزام صدور کارت‌های بازرگانی صنایع در استان محل فعالیت، گفت: صنایع در بخش‌های مختلف از این استان نفع می‌برند و باید انتقال کارت خود به داخل استان را در اولویت قرار دهند.

مازیار زند، در نشست شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی، افزود: اتاق بجنورد تلاش می‌کند تا روند دریافت این کارت‌ها به‌سرعت انجام شود تا خللی در واردات و صادرات آنان وارد نشود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست تأکید کرد: صنایع و سرمایه‌گذاران بومی، کارت بازرگانی را از استان دریافت کنند تا عواید ناشی از این فعالیت به این خطه بازگردد.

محمدرضا حسین نژاد، با بیان اینکه برخی از صنایع استان در خصوص دریافت کارت از داخل اقدام کرده‌اند افزود: باوجود تلاش‌های زیاد هنوز هم تعدادی از صنایع استان کارت‌های بازرگانی خود را از سایر استان‌ها دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به شرایط زعفران استان، گفت: زعفران محصولی مهم و با بهره اقتصادی مناسب است و باید با تعریف بسته‌های تشویقی، زمینه صادرات را تسهیل کرد.

حسین نژاد، اظهار کرد: زعفران، تنها محصول کشاورزی که انحصار تولید آن همچنان در اختیار ایران است و باید زمینه صادرات آن نیز تسهیل شود.

وی تصریح کرد: زمینه صادرات محصولات سیب، انگور و پیاز از این استان به خارج از کشور فراهم است و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، فعالان اقتصادی و مسئولان مربوطه باید این شرایط را برای صادرات زعفران نیز ایجاد کنند.

حسین نژاد به مصوبه دولت در خصوص واردات موز در عوض صادرات سیب‌درختی اشاره کرد و گفت: زعفران نیز برای تسهیل صادرات باید در این سبد گنجانده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: کشت زعفران در استان هرساله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار افزوده خواهد شد که با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک مناسب، محصولی باکیفیت بسیار بالا در استان تولید می‌شود.

محمد محمدزاده افزود: حدود پنج هزار هکتار از اراضی این استان در سال زراعی جاری زیر کشت زعفران رفته است.

در این جلسه برخی از فعالان بخش خصوصی به بیان مشکلات پیش روی واحد تولیدی و موانعی که با آن مواجه هستند پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه