رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

بهنام فرامرزیان در همایش مشترک با ایرو

توسعه تجارت بین‌المللی نیازمند اجرای سیستم حمل‌ونقل هوشمند است

مدیر امور کارنه‌تیر و حمل‌ونقل اتاق ایران معتقد است: برای تقویت و توسعه تجارت بین‌المللی باید به سیستم حمل‌ونقل هوشمند مجهز شویم.

27 آبان 1402
کد خبر : 68441
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر امور کارنه‌تیر و حمل‌ونقل اتاق ایران در نخستین همایش علمی و تخصصی مشترک با اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی اروپا (IRU) توسعه تجارت و حمل‌ونقل بین‌المللی را منوط به هوشمندسازی این حوزه دانست.

بهنام فرامرزیان، مدیر امور کارنه‌تیر و حمل‌ونقل اتاق ایران در نخستین همایش علمی-تخصصی مشترک با اتحادیه ایرو گفت: توسعه تجارت و حمل‌ نقل بین‌المللی بدون برخورداری از دانش روز جهانی امکان رقابت‌پذیری ندارد، از این‌رو باید به حمل‌ونقل هوشمند مجهز شویم.

او با اشاره به موقعیت استثنایی و تأثیرگذار ایران در اقتصاد منطقه و فرامنطقه‌ تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتحادیه ایرو در سال ۲۰۲۳ نشان‌دهنده اراده دولت و بخش خصوصی به منظور ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در کشور است.

بر اساس اظهارات فرامرزیان، اتاق ایران و وزارت راه و شهرسازی می‌توانند در راستای ایجاد تسهیلات عبور مرزی، برنامه‌ریزی و تشویق سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

مدیر امور کارنه‌تیر و حمل‌ونقل اتاق ایران تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف اقتصادی را از اهداف مهم و دست‌یافتنی خواند و افزود: بدون شک آموزش رانندگان حرفه‌ای در حوزه کالا و مسافر و مدیران شرکت‌‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

او امضای توافق‌نامه برگزاری دوره‌های آکادمی اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی اروپا را گامی بلندی در مسیر شکوفایی صنعت حمل و نقل بین‌المللی کشور با تکیه بر استانداردهای روز جهانی خواند و تصریح کرد: آشنایی مدیران شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حرفه‌ای با کنوانسیون‌های بین‌المللی موجب پویایی و رشد در این حوزه خواهد شد.

مدیر امور کارنه تیر و حمل و نقل اتاق ایران همچنین پیشنهاد داد دوره2های آموزشی در حوزه استاندارد مقررات و حقوق رانندگان با همکاری اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی اروپا برگزار شود.

استقبال از تبدیل سازمان راهداری ایران به الگوی منطقه‌ای حمل‌ونقل سبز

در ادامه آمبرتو دی‌پرتو، مدبیرکل اتحادیه ایرو گفت: مشتاق تبدیل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به الگوی منطقه‌ای برای صلاحیت حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و حمایت از حمل‌ونقل سبز هستیم.

او در این همایش تاکید کرد: صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای طی چهار سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت که با اثرات مخرب شیوع کووید ۱۹ آغاز شد و اثرات بی‌ثبات‌کننده دیگری با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی تحمل کرد.

به باور دی‌پرتو، چالش‌های سیاسی و اقتصادی با نیاز به درک و پذیرش تجارت سبز جهانی و منطقه‌ای برای کاهش موثر رد پای کربن در محیط زیست و در نتیجه کاهش انتشار دی اکسید کربن برای رسیدن به وضعیت کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ همراه است.

دبیرکل اتحادیه ایرو خاطرنشان کرد: اتحادیه ایرو یک معاهده سبز تدوین کرده که موثرترین مسیر را برای دستیابی به این هدف زیست محیطی تعیین می‌کند.

او ادامه داد: در بحبوحه افزایش قیمت سوخت متأثر از نگرانی‌های فزاینده امنیت انرژی، فشار مضاعفی به شرکت‌های فعال در زنجیره‌های حمل و نقل وارد شده و از این‌رو افزایش یکپارچگی منطقه‌ای برای تضمین حرکت مستمر و پایدار مردم و کالاها و کمک به توسعه تجارت و اقتصاد بسیار مهم است.

دی‌پرتو با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی جاده‌ای برای صنعت و حمل‌و نقل‌ جاده‌ای ادامه داد: «ایرو» به طور کامل به اقدام سازمان ملل برای ایمنی راه‌ها و جلوگیری از ۵۰ درصد مرگ و میرها و جراحات تا سال ۲۰۳۰ عمل می‌کند.

دبیرکل اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی تصریح کرد: با توجه به سهم ۸۵ درصدی رفتار انسانی در سوانح جاده‌ای، اتحادیه «ایرو» سالانه هزاران راننده و کاربران حمل و نقل را با هدف ارتقاء ایمنی، کارایی و پایداری بهتر مورد صدور تائیدیه قرار می‌دهد.

دی‌پِرِتو از همکاری شبکه انجمن‌ها، کاربران حمل‌و‌نقل، سازمان‌های دولتی، مدارس فنی حرفه‌ای و دانشگاه‌ها با ایرو خبر داد تا با کاهش سوانح، حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرچه ایمن‌تر و حرفه‌ای‌تر شود.

وی با ابراز خرسندی از اقدام مثال‌زدنی ایران برای ایجاد استانداردهای صلاحیت‌های حرفه‌ای هماهنگ برای متخصصان حمل‌و‌نقل جاده‌ای، هدف از تفاهم‌نامه سه جانبه ایرو، اتاق بازرگانی ایران و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را آموزش و صدور گواهینامه برای متخصصان حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمات به بالاترین سطح استانداردها دانست.

دبیرکل اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی گفت: این روند به تسهیل تجارت از طریق رسمیت‌بخشی به الزامات صلاحیت هماهنگ در منطقه و فراتر از آن کمک خواهد کرد.

دی‌پِرِتو تصریح کرد: مشتاق تبدیل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به الگوی منطقه‌ای برای صلاحیت حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و حمایت از حمل‌ونقل سبز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این همکاری جدید مشارکت فوق‌العاده ما با سازمان راهداری و اتاق بازرگانی ایران را در زمینه تسهیل حمل‌ونقل گسترش داده و در نهایت به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

موضوعات :
در همین رابطه