رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

روسا و اولویت‌های 6 کارگروه کمیسیون معدن اتاق ایران تعیین شدند

روسا و اولویت‌های کارگروه‌های 6گانه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با حضور هیات رئیسه و اعضای این کمیسیون و نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط مشخص شدند.

21 آذر 1402
کد خبر : 68626
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین جلسه کارگروه‌های تخصصی کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با حضور هیات رئیسه و اعضاء این کمیسیون، نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت معدنی وزارت صمت، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌ها و مطالعات وزارت صمت، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، ایمیدرو، سازمان زمین‌شناسی، گروه معدن اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف، اندیشکده سیاست‌گذاری دانشگاه امیرکبیر، نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی حوزه معدن و کارشناسان و فعالان حوزه معدنی برگزار شد.

تعیین اولویت‌ها و مأموریت‌های کلیدی هر کارگروه و انتخاب روسای این کارگروه‌ها در دستور کار این جلسه قرار داشت. بر اساس مصوبه این جلسه، مهم‌ترین رسالت کارگروه‌ها، تعریف مأموریت‌های مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، عملیاتی و قابل اجرا و در چارچوب برنامه‌ها و اولویت‌های مصوب کمیسیون در بازه زمانی دوساله فعالیت کمیسیون خواهد بود.

بر این اساس، اولویت‌های کارگروه بازار و بورس کالاهای معدنی، ارائه پیشنهاد در خصوص نحوه قیمت‌گذاری پایه مواد معدنی در بورس کالا و نحوه ارزش‌گذاری مواد معدنی خواهد بود. همچنین مهرداد اکبریان، نایب‌رئیس کمیسیون به عنوان رئیس این کارگروه انتخاب شد.

اولویت‌های کارگروه ماشین‌آلات معدنی، تدوین گزارش بررسی وضعیت ماشین‌آلات معدنی و تدوین پیش‌نویس تقنینی پیشنهادی به دولت، خواهد بود. علی خطیبی، عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی به عنوان رئیس این کارگروه تعیین شد.

همچنین کامران وکیل به عنوان رئیس کارگروه منابع طبیعی و محیط‌زیست این کمیسیون انتخاب شده و تدوین ضوابط جامع حفاظت محیط‌زیست در حوزه معدن و تهیه طرح جامع احیا و بازسازی مناطق و حاشیه فعالیت معدنی نیز به عنوان اولویت این کارگروه مشخص شد.

اولویت‌های کارگروه قوانین و مقررات حوزه معدن نیز پیگیری اجرای نرم‌افزار حقوق دولتی، پیگیری اجرای صحیح ماده 43 قانون برنامه ششم و تهیه پیش‌نویس آیین دادرسی شورای عالی معادن، تعیین شده و مجید سروش، مشاور ارشد کمسیون معدن و صنایع معدنی به عنوان رئیس این کارگروه انتخاب شد.

افزون بر این، اولویت‌های کارگروه استراتژی بخش معدن هم تدوین سیاست ملی حوزه معدن تعریف شده و رئیس این کارگروه نیز سعید عسکرزاده، دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران، تعیین شد.

همچنین کارگروه اکتشاف با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی تشکیل شد اما تعیین مأموریت‌ها و انتخاب رئیس کارگروه، به دریافت نظرات اعضاء و جمع‌بندی در جلسات بعدی موکول شد.

در همین رابطه