رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مقامات پکن ادعا کردند

شرایط اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ بهبود می‌یابد

رسانه‌های دولتی چین به نقل از مقامات دفتر مالی و اقتصادی حزب کمونیست چین اعلام کردند که انتظار می‌رود اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴ شرایط مساعدتر و فرصت‌های بیشتری نسبت به چالش‌ها داشته باشد.

28 آذر 1402
کد خبر : 68676
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

خبرگزاری شین هوا در گزارشی مفصل از اجلاس سالانه کار اقتصادی مرکزی که از ۱۱ تا ۱۲ دسامبر برگزار شد و طی آن رهبران ارشد چین اهداف اقتصادی را برای سال بعد تعیین کردند، گفت که سیاست‌های کلان اقتصادی به حمایت از بهبود اقتصادی ادامه خواهند داد.

شین هوا به نقل از دفتر کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی اعلام کرد: قیمت‌های چین پایین است، سطح بدهی دولت مرکزی بالا نیست و شرایط برای تقویت اجرای سیاست‌های پولی و مالی فراهم است. بااین‌حال، انسداد در چرخه اقتصاد داخلی ادامه دارد، زیرا تقاضا، مصرف و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها ضعیف هستند.

به گفته مقامات رسمی حزب کمونیست چین، دولت به دنبال تغییر روند از بهبود پس از همه‌گیری کرونا به رشد مصرف پایدار است. صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش‌بینی رشد خود را برای چین به ۵٫۴ درصد در سال جاری اصلاح کرد و این تجدیدنظر را به بهبود "قوی" پس از کرونا نسبت داد. دولت حدود ۵ درصد رشد را هدف‌گذاری کرده است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنین قصد دارد زمینه‌های رشد مصرف جدیدی مانند خانه‌های هوشمند، تفریح و گردشگری و رویدادهای ورزشی را توسعه دهد. در این گزارش آمده است که آثار انتشار اوراق قرضه خزانه در سال جاری، کاهش نرخ بهره، کاهش مالیات و کارمزد و سایر سیاست‌ها تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

چین همچنین به نظارت بر بازار آسیب‌دیده املاک و مستغلات خود ادامه می‌دهد و نیازهای مالی معقول شرکت‌های املاک را برآورده می‌کند. در گزارش شین هوا آمده است که با تلاش‌های هماهنگ همه طرف‌ها، می‌توان به اهداف سیاست پیشگیری از ریسک املاک و تثبیت کامل بازار دست‌یافت.

موضوعات :
در همین رابطه