شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رکوردشکنی بدهی کارت اعتباری آمریکا

بدهی اعتباری آمریکا از هزار میلیارد دلار گذشت

گزارش بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد: مجموع بدهی کارت اعتباری در آمریکا  در سال جاری از ۱ هزار میلیارد دلار گذشت و همچنان به صعود و شکستن رکوردها ادامه می‌دهد.

05 دی 1402
کد خبر : 68742
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 تورم در آمریکا در حال کاهش است، اما در دوران اوج خود در سال ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان آمریکایی را وادار کرد تا با خرج کردن مداوم و پرداخت از کارت‌های اعتباری خود، بدهی عظیمی به‌جا بگذارند، بدهی بیش از هزار میلیارد دلار. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که میزان بدهی آمریکایی‌ها روی کارت‌های اعتباری رو به افزایش گذاشته است و به سمت ثبت رکوردی جدید پیش می‌رود.

کارشناسان باور دارند به دلیل افزایش هزینه‌های استقراض، برخی از آمریکایی‌ها از پرداخت بدهی کارت اعتباری خود عقب‌مانده‌اند زیرا بودجه خانوار آن‌ها تحت‌فشار قرار می‌گیرد.

گزارش فصل سوم بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد: بدهی روی کارت‌های اعتباری در آمریکا  به رکورد ۱٫۰۸ هزار میلیارد دلار رسیده است. برای مقایسه، در طول رکود بزرگ در سال ۲۰۰۸ بدهی کارت‌های اعتباری به حدود هزار میلیارد دلار رسید و سال ۲۰۲۳ نیز این بدهی شاهد جهش بالای ۱۵۴ میلیارد دلاری نسبت به سال ۲۰۲۲ بوده است.

بااین‌همه،‌ بدهی کارت اعتباری هنوز کمتر از بدهی وام دانشجویی است؛ اما خسارت آن همچنان گسترده و در حال رشد است. نرخ بهره سالانه کارت‌های اعتباری طی یک سال و نیم گذشته ۳۰ درصد افزایش‌یافته است. این نرخ بهره سالانه‌ای است که مصرف‌کنندگان در صورت داشتن بدهی روی کارت پرداخت خواهند کرد.

تا دسامبر ۲۰۲۳، نرخ بهره سالانه برای یک کارت اعتباری جدید نزدیک به ۲۳ درصد بوده است و خانوارها به‌طور فزاینده‌ای در حال به تعویق انداختن بازپرداخت بدهی کارت‌های اعتباری خود هستند، به این معنی که حداقل ۹۰ روز با تأخیر بازپرداخت‌ها را انجام می‌دهند. همین روند باعث شده تا میزان تعویق در بازپرداخت بدهی‌های کارت اعتباری از سال ۲۰۱۱ تاکنون به بالاترین حد خود برسد.

دلایل افزایش بدهی

میزان بدهی به کارت اعتباری و توانایی فرد در پرداخت آن دو مورد از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار بر امتیاز اعتباری افراد است. دلایل زیادی می‌تواند باعث افزایش وابستگی به استفاده از کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌ها شود.

حرج کردن در فضای مجازی و تجارت الکترونیک، خرج کردن را آسان‌تر از همیشه می‌کند. و در یک اقتصاد تحت‌فشار، پرداخت باکارت اعتباری اغلب می‌تواند راه نجاتی برای خانواده‌هایی باشد که توانایی پرداخت فوری چیزی را ندارند.

درعین‌حال برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ردیابی مقدار پولی که واقعاً خرج می‌شود می‌تواند سخت باشد. طبق یک نظرسنجی که توسط سرویس مدیریت مالی Quicken انجام‌گرفته است، کمی بیش از یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که انتظار دارند تا پایان سال حداقل سقف هزینه یک کارت اعتباری خود را به پایان برسانند. نزدیک به ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی زندگی خود را حقوق به حقوق می‌گذرانند و راهی برای بازپرداخت بدهی کارت‌های اعتباری خود نمی‌بینند.

در همین رابطه