شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

عباس علی‌آبادی در نشست شورای گفت‌وگوی استان زنجان

وزارت صمت بر حل مشکلات اساسی ازجمله رفع تعهدات ارزی متمرکز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت که در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان در نشست شورای گفت‌وگوی این استان حاضر شده بود، رفع مشکلات بزرگ و اساسی مانند رفع تعهد ارزی را از مسائلی دانست که این وزارتخانه روی آن تمرکز دارد.

18 دی 1402
کد خبر : 68849
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه‌های صنعت، تولید و تجارت، گفت: تولید در کشور باید به سمت صادرات حرکت کند و تولید ثروت و ورود ارز به کشور از طریق صادرات به‌صورت جدی در دستور کار باشد.

عباس علی‌آبادی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان که در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به این استان برگزار شد، افزود: تمرکز وزارتخانه بر حل مشکلات بزرگ و اساسی بوده و موضوع رفع تعهدات ارزی نیز ازجمله این موارد است.

او اظهار کرد: فعالان اقتصادی خود باید راه‌حل‌ها را ارائه دهند تا حل مشکلات به‌صورت جدی پیگیری شود.

علی‌آبادی، تولیدات دانش‌بنیان و صادر محور بودن محصولات، دو اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تأکید داریم که باید ضمن جلوگیری از خام فروشی، روی ایجاد ارزش‌افزوده تمرکز شود و حرکت تولید به سمت صادرات محور شدن، باشد.

سایه سنگین بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه روی فعالیت‌های اقتصادی

رئیس اتاق زنجان در این نشست با اشاره به مشکلات عدیده فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف تولید، صنعت، صادرات و ... گفت: تیم اقتصادی دولت باید نسبت به مسائل اقتصادی اطلاعات دقیق و کامل داشته باشد.

صمد یوسفی اصل با اشاره به اینکه عمده مسائل تولید و صنعت به‌صورت مکرر در جلسات، نشست‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های مختلف مطرح شده است، تصریح کرد: اقتصاد و جریان آن دارای یک استاندارد معین و ریل‌گذاری مشخصی دارد که الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی نیز ازجمله محورهای آن است.

او با بیان اینکه در حال حاضر دورنمای مطلوبی از اقتصاد در کشور وجود ندارد، ابراز کرد: فعالان اقتصادی دارای مشکلات بسیار عدیده‌ای هستند که یکی از آنها بخشنامه‌های خلق‌الساعه و بسیار زیاد است.

رئیس اتاق زنجان اظهار کرد: بخشنامه‌های خلق‌الساعه مشکلات فراوانی برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند؛ درحالی‌که برای صدور هر بخشنامه‌ای در حوزه اقتصاد باید نظرات و ایده‌های انجمن‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی به‌صورت کامل در نظر گرفته شود.

یوسفی اصل ادامه داد: درخواست مشخص ما این است که زمانی که بخشنامه‌ها صادر می‌شود، یک بازه زمانی مشخصی برای اجرای آن در نظر گرفته شود تا واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بتوانند خود را با شرایط آن، تنظیم و تطبیق نمایند.

در ادامه این نشست، فعالان اقتصادی استان زنجان و نمایندگانی از بخش صنعت روی، صنعت برق و الکترونیک و تجهیزات وابسته، شرکت‌های دانش‌بنیان، نماینده سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان، نماینده بانوان فعال اقتصادی، پایانه صادراتی و دیگر بخش‌ها به بیان مسائل خود پرداختند.

مجید گلشنی منفرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات فعالان و واحدهای تولیدی اقتصادی و صادراتی در استان و دسته‌بندی آنها در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: این مشکلات در بخش‌های مختلفی به‌صورت مجزا دسته‌بندی شده که بخشی از آنها در این جلسه مطرح شد که با تعامل با وزیر و وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه