رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نخستین نشست مشترک اعضای شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه برگزار شد

نخستین نشست مشترک اعضای «شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه» روز دوشنبه 11 بهمن ماه، با حضور مدیران عامل موسسات عضو، در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

20 بهمن 1395
کد خبر : 6895
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین نشست مشترک اعضای «شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه» روز دوشنبه 11 بهمن ماه، با حضور مدیران عامل موسسات عضو، در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این نشست علی اصغر خامنوی، رئیس هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه و فیروزه صابر، مدیرعامل، ضمن اشاره به ضرورت و روند شکل‌گیری شبکه، گزارشی از عملکرد آن ارائه دادند. دیگر حضار هم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در ارتباط با عملکرد شبکه و مسیر پیش‌رو مطرح کردند و اعضای هیئت مدیره به سوالات مطرح شده از سوی اعضا پاسخ دادند.

علی اصغر خامنوی، رئیس هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه با اشاره به سابقه 133 ساله اتاق ایران گفت: همواره در میان فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی بحث امور خیر و اقدامات اجتماعی مطرح بوده است و فعالان اقتصادی همواره در این مسیر فعال و پیش‌قدم بوده‌اند. در همین راستا در سال 1388 جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق ایران پایه گذاری و با مجموعه‌ای از اهداف خیریه و عام‌المنفعه شروع به فعالیت کرد.

خامنوی یکی از مهمترین اهداف جامعه نیکوکاری ابرار را ایجاد هم‌افزایی میان موسسات نیکوکاری و خیریه، ترویج کار خیر و گسترش فعالیت‌های اجتماعی در میان فعالان اقتصادی اعلام کرد.

وی گفت: بر همین اساس سلسله نشست‌ها و جلساتی توسط جامعه نیکوکاری ابرار برگزار شد که در نهایت منجر به تشکیل کمیته شبکه‌سازی گردید. این کمیته بعد از دو سال و نیم فعالیت و با حضور 16 موسسه توانست هسته‌ی اولیه شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه را شکل دهد و در اواخر سال 94 نیز این شبکه توانست از سوی وزارت کشور مجوز فعالیت بگیرد و رسما فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه گفت: خوشبختانه شبکه طبق ضوابط از پیش تعیین شده فرآیند عضوپذیری خود را آغاز کرده و جلسات هیئت مدیره شبکه نیز هر 15 روز یکبار به طور منظم در دفتر شبکه برگزار می‌شوند. علی‌رغم اینکه در گذشته تلاش‌های فراوانی برای تشکیل شبکه‌ای از موسسات خیریه بی‌‌نتیجه مانده است، شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه تا به امروز توانسته به فعالیت‌های خود ادامه دهد و ما امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت اعضای محترم در آینده شبکه‌ای گسترده‌تر و توانمندتر داشته باشیم و در قالب این شبکه فعالیت‌هایی را در کنار یکدیگر انجام دهیم که هیچ یک از ما به تنهایی قادر به انجام آنها نخواهیم بود.

فیروزه صابر، مدیر عامل شبکه، ضمن ارائه گزارش عملکرد آن از ابتدای شکل‌گیری، با اشاره به ضرورت و تاریخچه شکل‌گیری شبکه، اهداف، ماموریت و چشم‌اندار آن را شرح داده و گزارشی از فعالیت‌های شبکه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، قوانین و سایر زمینه‌ها ارائه دادند.  

 

در همین رابطه