رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

در نشست با هیات تجاری ایالت راینلاند – فالتس آلمان مطرح شد

استقبال استان البرز از مشارکت آلمان‌ها در نوسازی ماشین‌آلات صنعتی

هیاتی تجاری از ایالت راینلاند – فالتس در سفر به ایران، با حضور در اتاق البرز پس از بررسی راه های همکاری مشترک، با این اتاق تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

23 بهمن 1395
کد خبر : 6897
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیاتی تجاری از ایالت راینلاند – فالتس در سفر به ایران، با حضور در اتاق البرز پس از بررسی راه های همکاری مشترک، با این اتاق تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

رئیس اتاق البرز گفت: استان البرز از مشارکت آلمان در نوسازی ماشین‌آلات با بهره‌گیری از فن‌آوری پیشرفته این کشور استقبال می‌کند.

رحیم بنا مولایی در نشست مشترک با هیات تجاری آلمان گفت: این استان با بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور شناخته می‌شود که در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری دارد.

بنا مولایی افزود: امروز تولیدکنندگان البرز در تولید بسیاری از کالاها دررتبه‌های اول تا سوم کشور قرار داشته و بخش زیادی از نیاز کشور را برطرف می‌کنند.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال بیش از 80 درصد ماکارونی و 90 قارچ کشور در استان البرز تولید می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادرات سبزی و صیفی‌جات البرز اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه بین 25 تا 30 کانتینر سبزی و صیفی‌جات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

رئیس اتاق البرز بیان کرد: ما آمادگی داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشورهای مختلف در بازارهای منطقه با برند محصولات آن‌ها حضور فعال داشته باشیم.

رئیس اتاق البرز با اشاره به گام‌های مؤثر استان در توسعه صادرات البرز گفت: با آغاز فعالیت شرکت توسعه صادرات استان البرز موانع موجود در راه صادرات تخصصی در زمینه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

بنامولایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: این استان آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌المللی غذای حلال با کشور آلمان همکاری کند.

آمادگی آلمان برای انتقال فناوری به استان البرز

مدیرکل نوآوری وزارت اقتصاد ایالت راینلاند – فالتس گفت: این ایالت خواهان همکاری بیشتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی با استان البرز است.

جو واتن گارتن در نشست مشترک هیات تجاری ایالت راینلاند – فالتس با فعالان اقتصادی استان البرز افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی البرز ،کشورش آماده سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به این استان است.

وی اظهار کرد: این ایالت علاقه‌مند به همکاری مشترک در زمینه‌های صنایع شیمیایی، خودروسازی و قطعات خودرو با استان البرز است.

مدیرکل نوآوری وزارت اقتصاد ایالت راینلاند – فالتس ادامه داد: ایالت راینلاند – فالتس در زمینه مهندسی پزشکی و همچنین در زمینه بازیافت و زباله زدایی در کارهای شهری و ایالتی اعلام آمادگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دو استان البرز ایالت راینلاند – فالتس با شناخت از ظرفیت‌های یکدیگر  می‌توانند همکاری‌های خود را در آینده نزدیک تداوم بخشند.

واتن گارتن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی این ایالت را شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل داده‌اند افزود: درآمد این ایالت از این شرکت‌ها 150 میلیارد دلار در سال است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌

در این دیدار همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین تجار و بازرگانان ایالت راینلاند – فالت و استان البرز به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه توسط رحیم بنا مولایی رئیس اتاق البرز و جو واتن گارتن مدیرکل نوآوری وزارت اقتصاد ایالت راینلاند – فالتس امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و همچنین همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب‌وکار مربوط به خود تلاش خواهند کرد.

تشویق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان کارآفرینان و اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور ایالت راینلاند – فالتس و البرز، تبادل اطلاعات در زمینه منافع متقابل در اقتصاد، تجارت خارجی، قوانین و مقررات تجارت، سرمایه‌گذاری، آداب‌ورسوم، پشتیبانی و ارائه خدمات موردنیاز هیات‌های تجاری در زمان بازدید از استان البرز و ایالت راینلاند – فالتس و ایجاد فضای مناسب برای حضور هیات‌های تجاری از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

تشکیل شورای تجاری بین ایالت راینلاند – فالتس و استان البرز به‌عنوان اساس همکاری بین بخش‌های خصوصی دو طرف و همچنین ارائه استراتژی‌های مناسب برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی و حل موانع موجود از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهد.

ایالت راینلاند – فالتس، با چهار میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آلمان قرار دارد.

در همین رابطه