رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

برای اولین بار در ۲ سال گذشته

نگرانی اقتصادی رهبران کسب و کار در آمریکا رو به کاهش گذاشت

اطمینان مدیران ارشد اجرایی آمریکا با انتظارات فروش قوی‌تر و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ،نسبت به آینده اقتصاد این کشور بهبود یافته است، روندی که نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا احتمالا در ماه‌های آینده به شکوفایی خود ادامه خواهد داد.

19 اسفند 1402
کد خبر : 69324
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

برای اولین بار طی ۲ سال گذشته، سنجش ۳ ماهه میزگرد تجاری «احساسات مدیران عامل» آمریکایی بالاتر از میانگین تاریخی خود بوده است و این نشان می‌دهد که نگرانی اقتصادی رهبران کسب‌وکار رو به کاهش گذاشته است. شاخص احساسات مدیران با ۱۱ واحد جهش در ۳ ماهه اول به ۸۵ رسیده است که ۲ واحد بالاتر از میانگین بلندمدت این شاخص است.

این افزایش ۲ رقمی منعکس‌کننده سهم بیشتری از مدیران عاملی است که قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای، مثل سرمایه‌گذاری در تجهیزات، کارخانه‌ها و موارد مشابه را افزایش دهند و نسبت به ۳ ماه قبل انتظارات فروش قوی‌تری دارند. زیر شاخص مخارج سرمایه‌ای طی 6 ماه آینده ۱۶ واحد و زیر شاخص فروش ۱۳ واحد افزایش‌یافته است.

زیرشاخص‌ استخدام با افزایش ۵ واحدی، افزایش نسبتاً آرام‌تری یافت. این زیر شاخص نسبت به ۲ سال پیش ضعیف باقی‌مانده است، نشانه‌ای از این‌که نرخ‌های استخدامی سرسام‌آور با طرح‌های اشتغال متوسط‌تر جایگزین شده است.

چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو، که ریاست میزگرد تجاری را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نتایج نظرسنجی این سه‌ماهه بر انعطاف‌پذیری اقتصاد آمریکا تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که فعالیت‌های اقتصادی در ۶ ماه آینده تسریع خواهد شد.

رابینز با اشاره به لایحه مالیاتی دوحزبی که هنوز توسط سنا تصویب نشده است، گفت که برای تقویت بیشتر اقتصاد، دولت باید سیاست‌هایی را که سرمایه‌گذاری داخلی را تشویق و رقابت‌پذیری آمریکا را تقویت می‌کند، دو برابر سازد.

این گروه به نگرانی‌هایی در مورد مقرراتی که بر شرکت‌های آزاد کشور تحمیل‌شده است اشاره کرد، که سه‌چهارم رهبران موردبررسی با این نگرانی‌ها موافق هستند.

جاشوا بولتن، مدیرعامل BRT  می‌گوید: اکثریت بزرگی از مدیران عامل نگران این هستند که مقررات بیش‌ازحد و اقدامات ضد انحصاری بیش‌ازاندازه، بنیان شرکت آزاد و مزایای آن‌ها را از بین ببرد.

در همین رابطه