رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مجمع عمومی عادی سالانه و جلسه شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی برگزار شد

با حضور اعضای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، مجمع عمومی عادی سالانه و جلسه شورای این کمیته برگزار شد و طی انتخابات، جایگزین نمایندگانی که دوره سه ساله آنها تمام شده بود نیز انتخاب شدند.

24 اسفند 1402
کد خبر : 69381
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مجمع عمومی عادی سالانه و جلسه شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با حضور اکثریت اعضا وبه ریاست محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی ICC گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در یکی دوسال اخیرا ارائه کرد و سپس مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) وارد دستور کار اعلامی شد.

با رای حاضران در مجمع، احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به عنوان رییس مجمع انتخاب شد و مجمع با هدف بررسی و تصویب گزارش عملکرد مالی سال 1401 و نیز  انتخاب یک سوم اعضای جدید شورای کمیته ایرانی، برای جایگزینی اعضایی که دوره سه‌ساله عضویت آنها به پایان رسیده و همچنین انتخاب بازرس قانونی، به کار خود ادامه داد.

در این جلسه، گزارش عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ مورد تصویب قرار گرفت و دستور جلسه بعدی موضوع انتخاب 8 عضو شورای کمیته ایرانی ICC بود که پس از استماع توضیحات 41 داوطلب عضویت در شورا، رای گیری شد.

بر اساس آراء، ۸ عضو جدید شورا به ترتیب «بیمه مرکزی ایران»، «اتاق مشترک ایران و امارات»، «اتاق بازرگانی سنندج» ، «صندوق ضمانت صادرات ایران»، «بیمه تعاون»، «بانک ملی ایران»، «شرکت نفت سپاهان » و «بیمه پاسارگاد» به عنوان یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

در این جلسه «حسین وکیلی» به عنوان بازرس قانونی کمیته ایرانی تجدید انتخاب شد.

قابل ذکر است که قبل از جلسه مجمع، جلسه شورای کمیته ایرانی برپا شد که محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران و نایب رئیس هیات رییسه کمیته ایرانی، تشکیل و گزارش مالی و عملکرد کمیته ایرانی در سال ۱۴۰۱ و نیز برنامه وبودجه سال جاری کمیته مورد استماع ورسیدگی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به مجمع عادی سالیانه کمیته ارائه شد.

در این جلسه، نجفی عرب بر ضرورت توسعه مراودات بین المللی برای توسعه صادرات و تجارت و اقدامات لازم در جهت تسهیل مراودات پولی و مالی تاکید و ICC و کمیته ایرانی را بعنوان بازوی روابط بین المللی ، اهرم موثری در این راستا توصیف کرد تعمیق این مناسبات را خواستار شد.

در همین رابطه