رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی در حسینیه امام خمینی (ره)

تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، بدون حضور مردم ممکن نیست

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی امروز در جمع مردم تهران، با اشاره به اهداف مدنظر برنامه هفتم توسعه که از امسال آغاز می‌شود، تأکید کردند: اگر بخواهیم این اهداف دست پیدا کنیم به نظر من بدون حضور مردم ممکن نیست.

01 فروردین 1403
کد خبر : 69427
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نخستین روز سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه)، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) در جمع اقشار مختلف مردم تهران سخنرانی کردند.

بخش‌هایی از بیانات اقتصادی رهبر انقلاب

- شعار سال معمولاً بخشی از راهبرد اساسی کشور است برای اینکه توجه مسئولان، همت مسئولان، تلاش مسئولان متوجه این بخش بشود ازیک‌طرف و افکار عمومی مردم و معرفت عمومی مردم مطالبه کند این معنا را از طرف دیگر.

- در سال گذشته ما شعار مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردیم. گزارش‌های رسمی که مورد تأیید هم هست به ما می‌گوید که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده. البته با فاصله نسبتاً زیادی با آنچه مطلوب ماست. بازهم باید تلاش بشود. لذا من همین‌جا عرض می‌کنم شعار سال ۱۴۰۲ امسال هم جزو مطالبات ماست. همه بایستی دنبالش باشیم.

- شعار امسال البته برجسته‌تر است. امسال شعار جهش تولید است. جهش تولید به نظر کار بزرگ و شاید در نظر بعضی نشدنی بیاید. لکن بنده معتقدم با توجه به بخش دوم این شعار یعنی مشارکت مردم این شدنی است.

- اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه اقتصادی وارد کنیم درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم می‌تواند تولید هم به جهش برسد.

- اقتصاد یکی از مسائل اساسی کشور و یکی از نقطه‌ضعف‌های ما است. اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا بکند تأثیر در همه اوضاع عمومی کشور خواهد داشت. می‌توان گفت در دین و دنیای مردم می‌تواند اثر بگذارد.

- سال‌هاست دشمنان تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را به زانو دربیاورند. به‌طورجدی این را ما در برخوردهای خصمانه آمریکا و بقیه همراهان او در طول زمان احساس کردیم.

- مقصودشان فروپاشی اقتصاد ایران است. البته با همت جوانان ما و تلاش‌های فراوانی که در این کشور از سوی مردم و مسئولان انجام گرفته دشمن موفق نشد و به حول قوه الهی بازهم موفق نخواهد شد.

- دشمن در قضیه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پیگیر است، فعال است. ما هم باید فعال باشیم، باید پیگیر باشیم. بایستی مصمم در این راه حرکت کنیم. با فکر درست و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی.

- برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا بشود همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور باید به کار بیفتد. همه باید تلاش کنند. هم از زیرساخت‌های کشور استفاده بشود، هم از ابتکارات مردمی استفاده بشود، هم از قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی استفاده بشود.

- امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است. هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصاد همراه با عدالت است لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کردند که اینها خیلی مهم است این اهداف تک‌رقمی کردن تورم، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، تولید حداقل ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور، این‌ها کارهای بزرگی است. افزایش بهره‌وری آب کشاورزی که این از مشکلات کشور است و در این برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است، و طرح‌های عظیم ملی بزرگی.

- اگر ما بخواهیم به این اهداف دست پیدا کنیم به نظر من بدون حضور مردم ممکن نیست؛ بایستی با حضور مردم انجام بگیرد. مجموع کمک‌ها از سوی مردم می‌تواند ما را به این هدف‌ها برساند.

موضوعات :
در همین رابطه