رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با اتخاذ مجموعه ای از سیاست ها برای حمایت از رشد اقتصادی در چین

چین، نیروی محرکه‌ای برای بهبود اقتصاد جهان خواهد شد

رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین اعلام کرد چین قصد دارد در سال جاری نیروی محرکه قوی برای بهبود اقتصاد جهانی باقی بماند، بازارهای خود را گسترده‌تر به روی سرمایه‌گذاران خارجی بازکرده و رشد باکیفیت بالا را ترویج کند.

11 فروردین 1403
کد خبر : 69470
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ژائو لجی، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در افتتاحیه گردهمایی سالانه انجمن بوآئو آسیا گفت که چین نوآوری فناوری را به نقطه جدیدی از رشد اقتصادی تبدیل خواهد کرد و مایل است در این زمینه با سایر کشورها همکاری کند. به گفته او انتظار می‌رود ارزش واردات و صادرات کالاهای چین در ۵ سال آینده از ۳۲ هزار میلیارد دلار فراتر رود.

شاخص‌های اقتصادی اخیر نشان داده است که دومین اقتصاد بزرگ جهان شروع درخشانی در سال جاری داشته است و امید را در دل سیاست‌گذارانی که در تلاش‌اند در بحبوحه ضعف در بخش املاک و افزایش بدهی‌های دولت محلی، رشد اقتصادی را تقویت کنند زنده کرده است.

ژائو همچنین با اعلام کاهش بیشتر «فهرست منفی» بخش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی ممنوع یا محدودشده‌اند، نسبت به باز بودن بیشتر بازارهای کشور را برای سرمایه‌گذاران خارجی وعده داد.

بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی به دنبال «ریسک زدایی» زنجیره‌های تأمین از چین فاصله گرفته بوده‌اند. داده‌های منتشرشده در هفته گذشته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ورودی در ۲ ماه اول سال نزدیک به ۲۰ درصد کاهش‌یافته است.

در اوایل ماه مارس، پکن مجموعه‌ای از سیاست‌ها را برای حمایت از رشد اقتصادی و هدف رشد حدود ۵ درصدی برای سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که به گفته ژائو، این اطمینان را نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور به بهبود و بهبود در بلندمدت ادامه می‌دهد.

 

موضوعات :
در همین رابطه