شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

محمود نجفی عرب در نشست شورای گفت‌وگوی تهران

در تعیین تعطیلات پایان هفته، به نظرات بخش خصوصی توجه شود

در نشست شورای گفت‌وگوی استان تهران، فعالان اقتصادی نسبت به تعیین روز پنج‌شنبه به‌عنوان روز تعطیلی پایان هفته انتقاد کردند و رئیس اتاق تهران، توجه به نظرات بخش خصوصی در این مورد را خواستار شد.

01 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69619
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به ضرورت رعایت برخی الزامات برای آنکه شعار سال به شعور تبدیل شود، گفت: انتظار ما از مجلس این است که در تعیین تعطیلات پایان هفته نظرات بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهد.

محمود نجفی عرب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با بیان اینکه در بخش خصوصی حتی یک نفر را نمی‌توانید پیدا کنید که آماده پذیرش تعطیلات پنجشنبه و جمعه باشد، افزود: طی این مدت به طرق مختلف اعلام کردیم که به‌جای پنجشنبه و جمعه، روزهای جمعه و شنبه به‌عنوان تعطیلات پایان هفته تعیین شود.

او اظهار کرد: اغلب مراجعی که با آنها رایزنی شده، استدلال‌های ما را تأیید می‌کنند که مانند برخی از کشورهای اسلامی به‌جای پنجشنبه شنبه تعطیل اعلام شود.

همچنین در این نشست، محمدرضا غفراللهی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، گفت: تعطیلی روز پنجشنبه اگر به تصویب نهایی برسد، تیر خلاصی به تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، خواهد زد.

او ادامه داد: تعطیل کردن پنج‌شنبه به معنای کاهش روزهایی است که امکان ارتباط با بازارهای بین‌المللی داریم و این اتفاق نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

در صدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان و چند تن از قضات دادگستری برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی با اشاره به مشکلاتی چون تخصیص و تأمین ارز، بخشنامه‌های محرمانه و خلق‌الساعه، تصمیم‌های بدون مشورت با بخش خصوصی و ... از موانع پرشمار پیش روی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفتند.

رئیس‌کل دادگستری تهران نیز با اعلام خبر آغاز به کار کارگروه‌های 12 گانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از برنامه ویژه دستگاه قضا برای حمایت از بخش خصوصی گفت.

در همین رابطه