رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

کیوان کاشفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو مطرح کرد

افزایش تعاملات دیپلماتیک، اثربخشی ایران اکسپو را بیشتر می کند

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو برای تقویت اثرات نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور، افزایش تعاملات دیپلماتیک را ضروری دانست.

10 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69743
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در سومین روز از برگزاری شعضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه اقتصاد را تجربه موفقی برای کشور ارزیابی کرد و گفت: برای اثربخشی بیشتر نمایشگاه، لازم است در کنار آن افزایش تعاملات دیپلماتیک را در دستورکار قرار دهیم.

کیوان کاشفی در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه ایران‌اکسپو در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: نمایشگاه اکسپو طی سال‌های گذشته تجربیات موفقی کسب کرده که اگر برخی مشکلات کشور برطرف می‌شد، امروز اثرگذاری بیشتری داشت. از سوی دیگر اگر علاوه بر برپایی نمایشگاه، رفت‌وآمدها و ارتباطات دیپلماتیک افزایش می‌یافت، بدون شک نتیجه بهتری برای تقویت پایه‌های اقتصادی کشور به دست می‌آمد.

او ادامه داد: از یک طرف صاحبان صنایع، تجار و  بازرگانان استقبال خوبی از این نمایشگاه می‌کنند و از طرفی این‌گونه گفته می‌شود که این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های اصلی برای حضور در بازار است. همچنین تمام مخاطبان خارجی در منطقه این نمایشگاه را به عنوان یک نمایشگاه اختصاصی می‌شناسند و حضور قدرتمندی در آن دارند.

کاشفی با بیان اینکه هماهنگی بین بخش خصوصی و سیستم دولتی در این راستا بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر بتوانیم هماهنگی‌های لازم را با سیستم‌های تأثیرگذار و تصمیم‌ساز دولتی انجام دهیم، این نمایشگاه می‌تواند خروجی بهتری داشته باشد.

او از طرفی توجه به نتایج نمایشگاه و پیگیری دستاوردهای آن را بعد از اتمام دوره برگزاری، مورد توجه قرار داد و افزود: پس از پایان نمایشگاه باید به ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف نمایشگاه بپردازیم، از طرفی توجه به این نکته ضرورت دارد که خروجی نمایشگاه در ایجاد تعاملات تجاری بین‌المللی تا چه اندازه بوده است، در نهایت با بررسی نسبت خروجی نمایشگاه می‌توان توانمندی آن را سنجید و برای نمایشگاه‌های آتی نیز برنامه‌ریزی کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران درباره نقاط ضعف نمایشگاه ایران‌اکسپو تأکید کرد: تبلیغات این نمایشگاه در کشورهای خارجی تاحدی ضعیف بوده که در این بخش نباید از نقش کلیدی وزارت امورخارجه و اتاق‌های مشترک غافل شد، این دو بخش می‌توانند پذیرای هیات‌های تجاری در سطوح بالا باشند و در رونق بخشی به صادرات نقش کلیدی بازی کنند.

او مشکلات پیش‌روی برگزاری نمایشگاه‌ها را به حوزه حمل‌ونقل و اقامت میهمانان مربوط دانست و گفت: با مدیریت صحیح می‌توان ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد را به کمترین میزان ممکن کاهش داد. از طرفی هر کشوری نمایشگاه اصلی دارد که توجه عمده کشورهای دیگر به آن هست، نمایشگاه اکسپو هم اصلی‌ترین نمایشگاهی است که در ایران برگزار می‌شود و امیدواریم تداوم داشته باشد.

ششمین دوره نمایشگاه ایران‌اکسپو با مشارکت مسنجم اتاق ایران در این دوره، میزبان هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف است که به دعوت معاونت بین‌الملل اتاق ایران و همکاری اتاق‌های مشترک بازرگانی به ایران سفر کردند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اتاق ایران در حاشیه نمایشگاه، پنل‌های تخصصی به همت کمیسیون‌ها برگزار می‌کند که هر کدام در حوزه‌های خاص به بررسی توانمندی‌های صادراتی پرداختند.

در همین رابطه