رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

محمدرضا بهرامن در اجلاس اتاق‌های بازرگانی آسیا

بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیایی کمک می کند

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به تأثیر همکاری و هماهنگی بخش خصوصی کشورها بر کاهش تنش و افزایش همکاری دولت‌ها، از حضور نمایندگان اتاق‌های آسیایی در اجلاس اتاق‌های بازرگانی آسیا در اصفهان تقدیر کرد.

10 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69753
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما ازجمله همبستگی و همکاری در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد.

محمدرضا بهرامن در دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا که در اصفهان برگزار می‌شود، ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، افزود: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید. بی‌تردید، این همراهی‌ها زمینه‌ساز کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری‌ها می‌شود.

او ضمن تقدیر از دبیر کل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD)، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس (ACD) کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما ازجمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد.

بهرامن با تأکید بر تأثیر همکاری و هماهنگی بخش خصوصی کشورها در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان، اظهار کرد: برای تعالی اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، می‌خواهیم از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق اصفهان برای میزبانی و فراهم کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به‌طور ویژه تشکر کنیم.

او اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

گفتنی است دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

در همین رابطه