رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

همایش «سلام بر کار» در اتاق اصفهان برگزار شد

تقویت کارِ گروهی و فرهنگ کار در میان کودکان اصفهانی

همایش «سلام بر کار» با موضوع نقش آموزش کودکان در ارتقا فرهنگ کار و کارگروهی با حضور، مدیران، معلمین و کارشناسان پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در اتاق اصفهان برگزار شد.

03 اسفند 1395
کد خبر : 7101
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش «سلام بر کار» با موضوع نقش آموزش کودکان در ارتقا فرهنگ کار و کارگروهی با حضور، مدیران، معلمین و کارشناسان پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در اتاق اصفهان برگزار شد.

رئیس اتاق اصفهان در همایش سلام بر کار گفت: کارگروهی یکی از موضوعات مهم فضای اقتصادی استان است که نیاز به تقویت و توسعه در همه بخش‌ها دارد.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تشکیل کمیته فرهنگ کار، کارآفرینی و کارگروهی را یکی از اقدامات اتاق اصفهان برشمرد و گفت: اتاق همواره تلاش می‌کند  در زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی فعالیت‌های ریشه‌ای انجام دهد ، ازاین‌رو کمیته بر آموزش کارآفرینی و کارگروهی از دوران کودکی تمرکز کرده است .

محمدحسن قائدیها مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این همایش با اشاره به لزوم همکاری اتاق بازرگانی برای نهادینه سازی کار گروهی و کار آفرینی با معاونت دبستانی و پیش دبستانی گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان مهد آموزش و تربیت با چالش‌ها و مسائل متعددی روبروست.به همین علت خواستار مشارکت داوطلبانه سایر سازمانها ونهادها برای کمک به این سازمان در بخش های مختلف هستیم.

امیر کشانی رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این همایش گفت: طرح بازرگانان کوچک باهدف آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه بازرگانی و کارآفرینی ازجمله فعالیت‌های زیرساختی اتاق بازرگانی است.سلسله همایش‌های سلام بر کار می‌تواند فرهنگ کار و کارگروهی در اصفهان را تقویت بخشد.

 صنعت آموزش‌وپرورش، کارخانه تولید بذر توسعه است

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان در این همایش گفت: تحقیقات نشان داده که امروزه توسعه در کشور، از خانه و دبستان شکل می‌گیرد نه کارخانه‌ها، بر این اساس روانشناسی آموزش به معلمان ازجمله موضوعاتی است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته شود.

محسن رنانی با اشاره به صنعت آموزش‌وپرورش، کارخانه تولید بذر توسعه است افزود: بخشی از سیاست‌گذاری‌های ما را مهندسان انجام دادند درحالی‌که سیاست‌های اجتماعی نیازمند تخصص خاصی بوده است.

رنانی ادامه داد: توسعه به معنای این نیست که ساختمان‌ها را تخریب و دوباره با نقشه جدید اقدام به ساخت آن کنیم، بلکه باید توانایی‌ها و عادات فکری و رفتاری خود را به شکلی تغییر دهیم که با استفاده از توانایی‌های خودبتوانیم از این ساختمان، کم‌هزینه‌تر و کارآمدتر استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان عنوان کرد: پیشرفت به معنای رشد عمودی و عمقی است.رشد عبارت است از تکثیر وضع موجود ، یعنی تعداد دانش آموزان و کلاس‌ها را افزایش دهیم جامعه‌ای که رشد و پیشرفت کند، اما توسعه نیابد، افراد آن دچار فرسودگی شده  وزندگی‌ فرساینده می‌شود چون انسان‌ها هنوز زندگی کردن را یاد نگرفته‌اند و مفهوم بسیاری از موضوعات را فراموش کرده‌اند.

رنانی با اشاره به نادرست بودن برگزاری آزمون ورودی برای ورود کودکان به مراکز پیش‌دبستانی گفت: این کار، جنایت در حق کودکان کشور است بنابراین اگر بعد توسعه رخ ندهد، پیشرفت نخواهیم کرد و زندگی کردن خسته‌کننده خواهد شد

 از دوران کودکی از گفتگو گریزان شدیم

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این همایش با پرداختن به این موضوع که چگونه از کودکی گفتگو گریز شده‌ایم؟ گفت: شوق گفتگو و فرهنگ کار گروهی از دوران پیش‌دبستانی نهادینه می‌شود و پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند نقش مهمی در این راستا داشته باشند.

صفایی پور افزود: رکن اصلی گفتگو از دوران کودکی در خانواده شکل می‌گیرد که پدر و مادر و خواهر و برادر نقش مؤثری در یادگیری گفتگو بر عهده‌دارند.

وی اضافه کرد: نشانه‌های آموزش‌وپرورش گفتگو گریز، گفتگو و بدل‌های گفتگو و گفتگوی نقادانه را بیاموزیم.

در ادامه این همایش تئاتر و موسیقی گروهی کودکان و نوجوانان اجرا شد.

موضوعات :
در همین رابطه