رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در شورای گفت‌وگوی استان عنوان کرد

بازار عمان، فرصتی استثنائی برای محصولات کهگیلویه و بویراحمد

بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت بررسی راه‌های افزایش توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

01 اسفند 1395
کد خبر : 7104
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یاسوج در شورای گفت‌وگوی استان گفت:بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست‌های دولت و بعد از شکل‌گیری ارتباطات جدید بین‌المللی، توسعه صادرات را در دستور کار قرار داده است.

جبار کیانی پور ادامه داد: در راستای حضور سرمایه‌گذاران خارجی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در سال جاری اقدامات خوبی انجام شده که دعوت از هیات تجاری امسک روسیه، حضور سفیر بلغارستان در یاسوج و حضور در نمایشگاه‌ عمان از جمله این اقدامات است.

رئیس اتاق یاسوج با اشاره به سفر بهمن‌ماه هیات تجاری کهگیلویه و بویراحمد به عمان و حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران افزود: عمان دارای جمعیت 5 میلیون نفری است و در میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رابطه نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد و در این نمایشگاه از ما استقبال خوبی به عمل آمد.

وی بازار عمان را فرصتی استثنایی برای معرفی محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و عنوان کرد: قبل از حضور در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی لازم به واحدهای مختلف تولیدی استان انجام شد که از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را ببرند اما واحدهای صنعتی استقبال خوبی نکردند.

رئیس اتاق یاسوج بیان کرد: در حاشیه حضور هیات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه عمان، دیدارهایی با هیات عمانی صورت گرفت و با توجه به شرایط موجود میان دو کشور، عمان در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند فرصتی ارزشمند برای عرضه محصولات استان به سایر کشورهای منطقه و جهان باشد.

وی اضافه کرد: اعزام تجار به امارات و ترکمنستان توسط اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در دستور کار است که لازم است در حوزه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات، شناسایی بازارهای هدف، استانداردسازی محصولات و برطرف شدن ضعف در حوزه تجارت خارجی اقدامات اساسی صورت گیرد.

پس از هر سفر تجاری، کمیته پیگیری دستاوردهای سفر تشکیل شود

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اعزام هیات‌های تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور و همچنین پذیرش هیات‌های تجاری سایر کشورها سبب آشنایی تجار ما با بازارهای جهانی می‌شود.

مجید محنایی بابیان اینکه صادرات این استان هم‌اکنون بر روی ریل توسعه قرارگرفته افزود: پس از هر سفر تجاری، باید کمیته پیگیری تشکیل و دستاوردهای سفر رصد و بررسی شود.

محنایی گفت: بر این اساس، کمیته بررسی دستاوردهای سفر هیات تجاری کهگیلویه و بویراحمد به روسیه و سفر هیات روسی به کهگیلویه و بویراحمد، کمیته بررسی دستاوردهای سفر سفیر بلغارستان به استان و کمیته بررسی دستاوردهای سفر هیات تجاری استان به عمان توسط اتاق بازرگانی تشکیل شود.

وی خواستار شناسایی ضعف زیرساخت‌های صادرات در کهگیلویه و بویراحمد شد و عنوان کرد: کارشناسان مربوطه به استان‌های موفق در امر صادرات اعزام شوند تا از تجربه سایر استان‌ها برای توسعه صادرات استان بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: وظایف هرکدام از دستگاه‌های اجرایی در حوزه صادرات مشخص است، باید از ارائه بحث‌های تئوری در جلسات خودداری کرده و به سمت راهکارها و اقدامات عملی گام برداریم.

موضوعات :
در همین رابطه