رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل

کشت فرا سرزمینی در آذربایجان را با جدیت دنبال می‌کنیم

عیسی شاهی زارع، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل، کشت فراسرزمینی در آذربایجان و آسیای میانه را از اهداف مهم اتاق اردبیل عنوان کرد.

04 اسفند 1395
کد خبر : 7153
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل در آستانه سفر وزیر اقتصاد کشور آذربایجان به این شهر به منظور حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گفت: فعالان اقتصادی اردبیل کشت فرا سرزمینی را در آسیای میانه و جمهوری آذربایجان به‌عنوان یک اولویت دنبال خواهند کرد.

عیسی شاهی زارع گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان در بخش کشاورزی دارای زیرساخت‌های خوبی است و استعدادهای ویژه‌ای نیز دارد، پیش‌بینی می‌کنیم فعالان بخش کشاورزی در مسیر تحقق اهداف کشت فرا سرزمینی درزمینهٔ شیلات، زراعت، نباتات صنعتی ازجمله سویا و مبادله بذر اصلاح‌شده به‌ویژه بذر سیب‌زمینی همکاری‌های مناسبی را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه یکسری ادوات کشاورزی تولید داخل هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ قیمت قابل‌رقابت با تولیدات کشورهای توسعه‌یافته هستند پیش‌بینی می‌کنیم بازار آذربایجان بازار مناسب برای عرضه این ادوات و ماشین‌آلات باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل خاطرنشان کرد: مقدمه این کار از سال گذشته و در قالب نمایشگاه اقتصادی ایران در شهر گنجه استارت خورده و امیدواریم بیش از این توانمندهای ما موردتوجه قرار گیرد.

شاهی زارع افزود: همچنین فعالان ما در بخش کشاورزی و در زمینهٔ صنایع تبدیلی با استفاده از ظرفیت‌های تولید مواد خام می‌توانند به افزایش ظرفیت صادرات به بازار 350 میلیونی روسیه با استفاده از برند مشخص فکر کنند.

وی بیان کرد: درمجموع این سفرها و اعزام هیئت‌ها برای هر دو کشور جزو ضرورت‌ها در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که اتاق اردبیل همواره پیگیر این مباحث با در نظر گرفتن مزیت‌های متنوع ازجمله همسایگی، اشتراک فرهنگ و تمدن، مبادله سهل و آسان کالاهای تولیدی بوده است.

در همین رابطه