رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

معاونت اقتصادی اتاق، گزارش بررسی مسائل روز اقتصاد ایران را منتشر کرد

اتاق بازرگانی ازمیر و تجربه تاسیس دانشگاه اقتصاد

معاونت اقتصادی اتاق ایران در جریان سلسله گزارش‌های خود «بررسی مسائل روز اقتصاد ایران» دو گزارش جدید منتشر کرد. در گزارش «تجربه اتاق بازرگانی ازمیر در تأسیس دانشگاه اقتصاد ازمیر» به تجربه‌های جهانی در اقتصاد و مقایسه آن با تجربه‌های مشابه در ایران اشاره شده است.

03 اسفند 1395
کد خبر : 7154
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با مفاهیم اقتصادی و به‌کارگیری صحیح این موارد در تحلیل‌های اقتصادی محیط کسب‌وکار، بررسی مسائل روز اقتصاد ایران و مقایسه آن با اقتصاد کشورهای دیگر در معاونت اقتصادی اتاق ایران، طرح مطالعات تطبیقی اقتصاد ایران و جهان و بررسی اقتصاد به زبان ساده  مطرح شد و توسط مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی به اجرا درآمد.

معاونت اقتصادی اتاق ایران، نتیجه مطالعات خود را درباره  بررسی مسائل روز اقتصاد ایران در قالب دو گزارش «مطالعات تطبیقی تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در جهان؛ تجربه کره و گزارشی در خصوص «تجربه اتاق بازرگانی ازمیر در تأسیس دانشگاه اقتصاد ازمیر» منتشر کرد.

در گزارش «تجربه اتاق بازرگانی ازمیر در تأسیس دانشگاه اقتصاد ازمیر» هم درباره تجربه اتاق بازرگانی ازمیر در تأسیس دانشگاه آمده است:

دانشگاه اقتصاد ازمیر در سال 2001 توسط بنیاد بهداشت و آموزش اتاق بازرگانی ازمیر و با حمایت جدی اتاق بازرگانی ازمیر با هدف پیوند دوباره دنیای کسب و کار و دانشگاه، پاسخ به نیاز بخش صنعت، ایجاد زمینه‌های جدید خلاقیت در تحصیل دانشجویان و جلوگیری از فرار مغزها از ازمیر به شهرهای بزرگ تأسیس شد.

 دانشگاه اقتصاد ازمیر در واقع یک حلقه اتصال بین دنیای کسب و کار و دانشگاه ایجاد کرد و بنابراین نیاز شرکت‌ها به افراد با تخصص و تحصیلات بالا توسط دانشگاه در زمینه‌هایی که دقیقاً مورد نیاز آنهاست برآورده گردید و بدین ترتیب بیکاری نیز کاهش پیدا کرد. برای سایر اتاق‌هایی که خواهان اجرای یک پروژه مشابه در کشور، منطقه یا شهر خود هستند این پروژه بسیار الهام بخش است. به طور مثال اتاق ایران که به دنبال تقویت مؤسسه آموزشی و پژوهشی خود و ارتقاء استانداردهای آموزشی این مؤسسه در سطوح جهانی است می‌تواند از تجربه دانشگاه اقتصاد ازمیر به عنوان یک دانشگاه پیشرو در این زمینه بهره‌برداری نماید

متن کامل این گزارش را اینجا دریافت کنید.

در همین رابطه