رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دانشگاه فنی کلن آلمان و اتاق لرستان همکاری می‌کنند

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان باحضور در اتاق خرم آباد، نشستی را با فعالان بخش خصوصی و با هدف آشنایی با سیستم آموزش حرفه‌ای دوآل آلمان برگزار کردند.

14 اسفند 1395
کد خبر : 7361
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان با حضور در اتاق خرم آباد با فعالان بخش خصوصی استان لرستان در حوزه‌های کشاورزی و عمرانی نشست مشترک برگزار کردند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست، آشنایی فعالان بخش خصوصی لرستان با سیستم آموزش حرفه‌ای دوآل آلمان بود.

محمد خاکی افزود: با برگزاری این نشست، زمینه برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در جهت ارتقای سطح کیفی و عملی مجریان فنی در به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات در دو حوزه‌ی کشاورزی و عمرانی فراهم‌شده است.

خاکی با اشاره به اینکه درگذشته چنین دوره‌هایی در کشور برگزارشده و تجربه‌ی موفقی بوده افزود: افرادی که این دوره‌ها را پشت سر گذاشته‌اند به‌راحتی جذب بازارهای داخلی و خارجی شده‌اند، ولی متأسفانه برگزاری این دوره‌های مشترک آموزشی ادامه پیدا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سندیکای شرکت‌های ساختمانی و مؤسساتی که در ایران هستند با همراهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران ازیک‌طرف و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کلن آلمان از طرف دیگر آماده‌ی ازسرگیری برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک هستند.

نایب‌رئیس اتاق لرستان یادآور شد: در همین زمینه اتاق لرستان مذاکراتی انجام داد تا این دوره‌ها در استان لرستان هم برگزار شود.

خاکی ابراز امیدواری کرد: شکل‌گیری این ارتباط و برگزاری دوره‌های مذکور باعث ارتقای سطح خدمات در حوزه‌های یادشده شود.

باید بیاموزیم چگونه توانایی‌هایمان را تبدیل به کار و عمل کنیم

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان در این نشست گفت: در دانشگاه کلن و در بخش مکانیک ماشین‌آلات مشغول تولید ماشین‌آلات کشاورزی و کار روی انرژی‌های تجدید پذیر هستیم.

پروفسور اولریش گفت: با توجه به اینکه باگذشت زمان در پروسه‌ی کار و فعالیت تغییراتی صورت گرفته، برنامه‌ی ما هم این است که ماشین‌آلات تولیدی‌مان را بر اساس همین تغییرات، بروز کنیم تا همچنان کارایی مناسب و بالا داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش منابع انسانی عنوان داشت: همواره وجود تجهیزات در اولویت قرار ندارد، بلکه مهم این است که بیاموزیم چگونه توانایی‌هایمان را تبدیل به کار و عمل کنیم.

پروفسور اولریش با اشاره به اهمیت تحقیقات گفت: یک بخش از انستیتوی ما به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی در میان تمام دانشگاه‌های آلمان شناخته می‌شود که به ما کمک می‌کند به بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح و تولیدات نائل شویم.

 

موضوعات :
در همین رابطه