رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق زنجان

هفتمین صندوق حمایت از استعدادها به زودی در زنجان تاسیس می‌شود

به همت اتاق زنجان و دانشگاه علوم پزشکی مجوز تاسیس هفتمین صندوق حمایت از ایده ها و استعدادهای خاص اخذ شد.

16 اسفند 1395
کد خبر : 7427
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به همت اتاق زنجان و دانشگاه علوم پزشکی مجوز تاسیس هفتمین صندوق حمایت از ایده ها و استعدادهای خاص اخذ شد.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان

به همت اتاق زنجان و دانشگاه علوم پزشکی مجوز تاسیس هفتمین صندوق حمایت از ایده ها و استعدادهای خاص اخذ شد.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان در چهاردهمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان در جهاد دانشگاهی زنجان ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:  به همت اتاق زنجان و دانشگاه علوم پزشکی مجوز تاسیس صندوق غیرانتفاعی و پژوهشی در زنجان به منظور  حمایت از ایده ها و استعدادهای خاص دریافت شد.

جمیلی با اشاره به افتتاح این صندوق در آینده ای نزدیک افزود: این صندوق می تواند منشا حمایت از پژوهشگران و تجاری سازی ابداعات به سمت تولید ثروت باشد.

وی  در ادامه اظهار داشت: چهار رویداد مختلف به همت چهار دستگاه استان به صورت همزمان اجرا می شود. امیدواریم  این رخداد به الگویی برای دیگر نهادها جهت استفاده از ظرفیت های خود برای برگزاری چنین رویدادهایی تبدیل شود.

طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز دراین مراسم  با اشاره به لازمۀ پیشرفت کشور با وفاق ملی، گفت: برای  برطرف ساختن بسیاری از مشکلات  جامعه کنونی باید تحریم ها برداشته شود.

طیبی با یادآوری توسعه توانمندی های شاخص در تمام واحدهای جهاد دانشگاه براساس نیازها، افزود: جهاد دانشگاهی با شناسایی نیازهای کشور و تامین منابع برای رسیدن به این مهم تلاش می کند.

وی با تاکید بر تأمین 80 درصدی درآمدها از تجاری سازی گفت: بر ای اینکه در پروژه های تکرار پذیر کشور، صاحب دانش و فن آوری شویم، خریدهای خارجی باید تجمیع شود.

درویش امیری، استاندار زنجان، نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی استان در امر پژوهشی گفت: مردم زنجان همانند تمامی ملت ایران درحوزه علم وفرهنگ پیشتاز هستند.

 استاندار زنجان گفت: اساتید، پژوهشگران و محققان این استان در فرهنگ وتمدن این مرز و بوم اثرگذار بوده  و زنجانی ها در حوزه علم  فقه صاحب کرسی بودند

رشتچی رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه  به میزبانی یک استان گفت: در پهنه شمال غرب کشور امروز استان زنجان میزبان این جشنواره است

رشتچی افزود: در این نمایشگاه 30 اثر از آذربایجان شرقی، 27 اثر از زنجان، 11 اثر از آذربایجان غربی و چهار اثر از استان اردبیل پذیرفته شده است.

به گفته رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان، همزمان با این جشنواره، جشنواره های بازار کار به همت اتاق بازرگانی، فن بازار به همت پارک علم و فناوری، رویش سبلان به همت بنیاد نخبگان و نشست مدیران تجاری سازی به همت جهاد دانشگاهی به عنوان چهار رخداد بطور همزمان  در دو روز متوالی برگزار می شود.

شایان ذکر است در این  گردهمایی مخترعینی از  استان های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و زنجان اختراعات خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد. همچنین  در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی از دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، شرکت های صنعتی، موسسات خصوصی و پارک علم و فن آوری به معرض نمایش گذاشته شد.

موضوعات :
در همین رابطه