رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در شورای گفت‌وگوی استان عنوان کرد

مختصات اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر است

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان گفت: زمانی که رئیس دولت به‌صورت مدون و منظم گزارش‌های اقتصادی را به‌صورت خرد و کلان ارائه می‌کند، مبین این است که حرکت‌های اقتصادی در مسیر درست در حال حرکت است.

22 اسفند 1395
کد خبر : 7522
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان سمنان همزمان با کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با حضور استاندار و دادستان سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق سمنان همراهی نمایندگان دولت و قوه قضائیه با بخش‌خصوصی در استان سمنان را مطلوب خواند و گفت: حضور استاندار سمنان در اکثر واحدهای تولیدی خرد و کلان، برگزاری کمیته‌های تسهیل و رفع موانع تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، نشانگر تعامل و همکاری نزدیک با بخش خصوصی است.

 علی‌اصغر جمعه‌ای مختصات اقتصاد ایران نسبت به سنوات گذشته را مطلوب‌تر خواند و گفت: زمانی که رئیس دولت به‌صورت مدون و منظم گزارش‌های اقتصادی را به‌صورت خرد و کلان ارائه می‌کند، مبین این است که حرکت‌های اقتصادی در مسیر درست در حال حرکت است.

جمعه‌ای دست آوردهای دولت یازدهم را مطلوب دانست و عنوان کرد: مؤلفه‌های همانند نهایی کردن برجام، ایجاد ثبات در نرخ ارز، کنترل تورم 40 درصدی، تسهیل در امور تولید، تجارت و دیگر خدمات دولت مواردی بوده که چرخه کسب کار به حرکت درآورده است.

رئیس اتاق سمنان شرایط موجود در فضای کسب کار  را این‌گونه بیان کرد: ما هنوز بالاترین نرخ بیکاری را داریم که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

جمعه‌ای رشد بالای نقدینگی، مشکلات عدیده مالیاتی، قاچاق کالا و ناکارآمدی سیستم بانک را به‌عنوان مشکلات بزرگ فعالان اقتصادی برشمرد.

رئیس اتاق سمنان از برخورد احساسی در فضای اقتصاد انتقاد کرد و ادامه داد: عقلانیت در اقتصاد، باعث توازن فضای کسب کار و توسعه متناسب کشور می‌شود.

کمیته حمایت قضایی به 20 مورد مشکلات واحدهای تولیدی سمنان رسیدگی کرد

دادستان استان سمنان در بیست و سومین نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و دوازدهمین نشست کمیته حمایت قضایی استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی، گفت: تاکنون 47 مصوبه در 11 جلسه در این کمیته برای جلوگیری از توقف خطوط تولید و رونق تولید واحدهای تولیدی، مصوب شده است.

حیدر آسیایی خاطرنشان کرد: با اعتماد متقابل بین دولت، بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، برخی واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به موردی که در آن‌ یک واحد تولیدی از سوی تعزیرات حکومتی استان سمنان دو میلیارد تومان جریمه‌شده بود، اشاره کرد: با بررسی مسائل این واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی استان و با همکاری تعزیرات حکومتی، مشکل این واحد تولیدی برطرف شد‌. آسیایی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات یک شرکت دانش‌بنیان برای فعالیت، گفت: مشکلات امور مالیاتی این واحد برای امسال و سال‌های آینده رفع و 100 نیروی کار به این واحد تولیدی اضافه شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان خاطرنشان کرد: قانون صدور چک و معضلاتی که برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته است در مورد برخی واحدهای تولیدی استان رسیدگی شد.

 در ادامه استاندار سمنان و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان از حضور وزیر علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در استان سمنان طی روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: حضور جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم اقتصاد فرصتی است که مسائل و مشکلات استان با ایشان به اشتراک گذاشته شود.

محمدرضا خباز روند اجرا و رویکرد جلسات شورا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 32 مصوبه از شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی استان، خروجی داشته که 15 مصوبه استانی و 17 مصوبه آن ملی بوده است.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان ارتقای سطح کیفی شورا را در سال 1396 خواستار شد و گفت: ایجاد و تشکیل کمیته‌های تخصصی باعث می‌شود که خروجی‌های کارشناسی از شورا به دبیرخانه مرکزی انتقال یابد تا تصمیم‌گیری درست اتخاذ شود.

موضوعات :
در همین رابطه