رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمانشاه در نشست شورای گفت‌وگوی استان مطرح کرد

راهکار اصلی برای حل معضل بیکاری کرمانشاه، بهبود فضای کسب‌وکار است

رئیس اتاق کرمانشاه با تأکید بر اینکه می‌توان با برخی راهکارها، فضای کسب‌وکار استان را ارتقا داد، گفت: راهکار اصلی برای حل معضل بیکاری استان، بهبود فضای کسب‌وکار و به‌تبع آن جذب سرمایه‌گذاری است.

12 دی 1402
کد خبر : 7644
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب فضای کسب‌وکار این استان، گفت: طبق آخرین ارزیابی که از سوی اتاق ایران انجام شده، کرمانشاه ازنظر شاخص فضایی کسب‌وکار در فصل تابستان امسال رتبه ۲۰ کشور را داشته است و نسبت به فصل قبل از آن (بهار ۱۴۰۲) که در جایگاه یازدهم قرار داشتیم وضعیت بدتری داریم.

حیدر کدیور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، افزود: عدد شاخص فضای کسب‌وکار استان نیز از ۵.۷۹ در بهار ۱۴۰۲، در فصل تابستان به ۶.۱۷ رسیده و همین تغییر کم باعث شده رتبه استان ما تنزل پیدا کند.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در فصل بهار وضعیت شاخص فضای کسب‌وکار کرمانشاه نسبت به میانگین کشور بهتر بوده، یادآور شد: در فصل تابستان وضعیت نامساعدتری نسبت به میانگین کشوری داشتیم.

کدیور دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات و بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار را سه عامل اصلی اثرگذار بر فضای کسب‌وکار نامساعد کرمانشاه در فصل تابستان اعلام کرد.

وی معتقد است: چنانچه دستگاه‌ها همراهی لازم را داشته باشند و بتوانیم بر عوامل نامناسب شدن فضای کسب‌وکار به‌خوبی تمرکز کنیم، این ظرفیت را داریم که جایگاه کرمانشاه را ارتقا داده و به رتبه ۱۰ و حتی ۹ کشور برسیم.

رئیس اتاق کرمانشاه شاخص فضای کسب‌وکار را یکی از عوامل مؤثر بر جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی دانست تأکید کرد: این شاخص از ۷۰ مؤلفه شامل ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ مؤلفه آماری به دست می‌آید و هر استانی که وضعیت بهتری داشته باشد برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر خواهد بود.

به عقیده کدیور، راهکار اصلی برای کمک به معضل بیکاری استان کرمانشاه بهبود شاخص فضای کسب‌وکار و به‌تبع آن جذب سرمایه‌گذار در استان است.

در همین رابطه