رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز خبر داد

سایت تجارت الکترونیکی اتاق البرز راه‌اندازی می‌شود

سایت تجارت الکترونیکی اتاق البرز با هدف سهولت در معرفی و عرضه محصولات تولیدی کارخانجات استان البرز در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

16 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8199
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هشتمین نشست هم‌اندیشی در اتاق البرز با حضور رئیس اتاق، مدیران شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق تعاون استان برگزار شد.

رئیس اتاق البرز در هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران شهرک‌های صنعتی استان، گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به پورتال اتاق البرز هرکدام یک صفحه از این سایت را  برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند.

رحیم بنامولایی افزود: اتاق البرز از مدت‌ها قبل جمع‌آوری آمار و اطلاعات پیرامون واحدهای تولیدی و صنعتی استان را آغاز کرده است. اتاق‌های سایر استان‌ها نیز هم‌زمان تهیه آمار و اطلاعات جامع از نود هزار واحد صنعتی در سطح کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

بنامولایی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان در اتاق البرز، گفت: با برپایی این نمایشگاه هیات‌های تجاری کشورهای مختلف در سفر به البرز با توانایی و امکانات صنعتی استان آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به ماده پنج قانون بهبود محیط کسب کار، وظیفه ساماندهی و یکپارچه‌سازی تشکل‌ها برعهده اتاق بازرگانی است. فضای مناسب برای حضور تشکل‌های بخش خصوصی در این اتاق فراهم است و این مهم فرصت مناسبی را برای بهبود فضای اقتصادی استان ایجاد کرده است.

بنامولایی با اشاره به تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون افزود: ساماندهی تشکل‌ها زمینه را  برای جلوگیری از فعالیت‌های موازی مهیا کرده است. بخش خصوصی باید نقش موتور محرکه را در اصلاح قوانین داشته و در جهت پویایی اقتصاد کشور تلاش کند.

وی با تأکید بر  اجرای اصل 44 قانون اساسی به معنای کامل کلمه و کاهش تصدی‌گری دولت، گفت : با اجرای صحیح و کامل  این اصل گام مهمی در مسیر اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد. با هرگونه مشارکت خارجی که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی داشته باشد موافقت می‌کنیم.

بنا مولایی به فعالان اقتصادی علاقه‌مند به مشارکت در سرمایه‌گذاری خارجی توصیه کرد وضعیت و توانایی واحدهای تولیدی خود را به اتاق اعلام کنند تا  در سفر هیات‌های تجاری خارجی به استان، بستر سرمایه‌گذاری خارجی در واحدهای آنان فراهم شود.

وی  به استقبال استان البرز از مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در نوسازی ماشین‌آلات بخش تولید استان با بهره‌گیری از فن‌آوری پیشرفته  اشاره کرد.

رئیس اتاق البرزافزود: توسعه  صادرات مستلزم تقویت رایزن‌های بازرگانی ایران در خارج از کشور است. هدایت سرمایه‌های خارجی به سمت ایران قطعاً با بهره‌مندی از فن‌آوری نوین دربخش تولید و حرکت به‌سوی رونق اقتصادی کشور همراه خواهد شد.

وی اظهار کرد: تلاش مستمر یک‌ساله در جهت تشکیل شرکت توسعه صادرات با همکاری مشترک اتاق‌های بازرگانی ، تعاون و اصناف و نیز مدیران دولتی، حرکتی کارگشا  در توسعه صادرات است.فعالیت شرکت توسعه صادرات استان،  بسیاری از موانع صادرات تخصصی در زمینه‌های مختلف را برطرف خواهد کرد.

صادرات حلقه مفقوده تولید است

در این نشست رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز به حلقه مفقوده تولید در بحث فروش اشاره کرد.

جهانگیر شاهمرادی راکد ماندن 250 میلیارد دلار سرمایه که در ساخت مسکن هزینه شده و خالی و بدون مشتری مانده را یک چالش جدی ذکر کرد و گفت: باید به سراغ تولید و صادرات محصولاتی برویم که مشتری داشته باشد و نباید تولیدمان را به ساخت مسکن گره بزنیم.

شاهمرادی از اتاق بازرگانی درخواست کرد با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، از خواب سرمایه‌های کلان در زمینه تولیدات بدون  مشتری پیشگیری کند.

محمدعلی مختاری رئیس اتاق تعاون استان نیز در این نشست گفت: تأسیس شرکت توسعه صادرات حرکتی کارساز در مسیر توسعه صادرات است.تجربه ثابت کرده هر تولیدکننده‌ای نمی‌تواند صادرکننده موفقی باشد، چراکه موفقیت در صادرات نیازمند تخصص همراه با آگاهی کامل و به‌روز از وضعیت بازار جهانی است.

در همین رابطه