رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

هیات پارلمانی تایلندی در اتاق اصفهان مطرح کرد

ایران دروازه ورود تایلند به آسیای میانه

هیات پارلمانی تایلند با حضور در اتاق اصفهان، با نایب رئیس این اتاق دیدار کرد.

16 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8212
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات پارلمانی تایلند با حضور در اتاق اصفهان، با نایب رئیس این اتاق دیدار کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانون‌گذاری تایلند در این دیدار بابیان اینکه ایران و تایلند در ابتدای راه  توسعه روابط اقتصادی‌اند، گفت: دو کشور می‌توانند روابط اقتصادی عمیق‌تری با یکدیگر در زمینه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی داشته باشند.

چان تصریح کرد: تایلند به عنوان دروازه ورود به شرق آسیا و ایران به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه می‌توانند در شکوفایی اقتصاد یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به فعالیت های فدراسیون صنایع تایلند گفت: بیش از 50 سال است این فدراسیون مشغول به فعالیت در بازارهای بین‌المللی است و امیدواریم با اتاق بازرگانی اصفهان روابط نزدیکی تعریف شود.

وی هدف از سفر هیات پارلمانی تایلند به ایران را آشنایی با فضای اقتصادی کشور و مذاکره با مقامات ایرانی برای افزایش حجم تجارت دو کشور برشمرد.

نایب رئیس اتاق اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان گفت: اصفهان با تولید 7 میلیون تن فولاد و دارا بودن ظرفیت های بالا در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی آماده همکاری با تایلند است.

 مصطفی رناسی، گردشگری را یکی از مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اصفهان برشمرد و گفت: گردشگران تایلند می‌توانند از  جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان بازدید کنند.

رناسی خواستار برگزاری نمایشگاه متقابل در بانکوک و اصفهان برای معرفی توانمندی‌های دو طرف شد و گفت: تبادل هیات های تجاری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری اصفهان و تایلند می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود.

موضوعات :
در همین رابطه