رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

در اتاق خرم آباد صورت گرفت

معرفی ظرفیت‌های استان لرستان به سفیر جمهوری چک

سفیر جمهوری چک در ایران به اتاق خرم آباد رفت و با فعالان اقتصادی استان گفتگو کرد.

24 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8369
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر جمهوری چک در ایران به اتاق لرستان رفت و با فعالان اقتصادی استان گفتگو کرد.

سفیر جمهوری چک در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان با بیان اینکه همه‌ زیرساخت‌های ضروری از جمله هوا و زمین مساعد در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: لرستان جواهری است که باید دوباره کشف شود و در این خصوص فقط کافی است درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنید.

سوات پلوک چومبا با اشاره به موقعیت کشورش در قلب اروپا گفت: جمهوری چک 10 میلیون نفر جمعیت دارد، اما ما خودمان را کشور کوچکی نمی‌دانیم.

وی در مورد دلیل سفرش به لرستان گفت: هدف ما از این سفر آشنایی با ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور و از جمله لرستان است.

چومبا ایران را کشوری بسیار پیشرفته از نظر صنعت معرفی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمهوری چک در زمینه‌ تولید ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و تولید بلور و شیشه بسیار شناخته شده است.

سفیر جمهوری چک با اشاره به حضور خودروسازان معتبری چون پژو، هیوندای و تویوتا در کشور گفت: در سال یک میلیون خودرو در چک تولید می‌شود.

چومبا گفت: در برخی از حوزه‌ها مانند کشاورزی که لرستان قابلیت دارد ما هم توانایی‌هایی داریم؛ از جمله در زمینه‌ تولید ماشین‌آلاتی چون تراکتور و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز این حوزه.

وی افزود: همچنین در حوزه‌ی تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله تولید گوشت و فراورده‌های گوشتی و شیر نیز جمهوری چک قابلیت‌های قابل توجهی دارد.

 چومبا گفت: جمهوری چک در زمینه‌ی صنایع داروسازی، یک شرکت بزرگ و شناخته شده دارد که به دنبال بازار برای عرضه‌ی محصولاتش است؛ همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط دیگری در زمینه تولید داروهای دامی و انسانی فعالیت دارند که آن‌ها می‌توانند با شرکت‌های شما تعامل و همکاری داشته باشند.

سفیر جمهوری چک با بیان اینکه سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در همه‌ی این حوزه‌ها تعامل و همکاری داشته باشند، تصریح کرد: آب و هوای مساعد لرستان می‌تواند زمینه‌ی حضور گردشگرانی چکی را فراهم کند؛ البته بستگی به همت شما و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان دارد.

لرستان در همه‌ی حوزه‌ها آماده‌ پذیرش سرمایه‌گذاری است

نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه‌های مختلف گفت: از جمله‌ی این ظرفیت‌ها، مواد عظیم معدنی، جنگل‌های انبوه، آب فراوان، زمین حاصلخیز و نیروی کار فراوان است.

محمد خاکی افزود: همان طور که پایتخت جمهوری چک دارای پل‌های تاریخی است، لرستان هم به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی جهان شناخته می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌ها و پیگیری‌‌های مطلوبی در لرستان صورت گرفته و این استان را در مسیر توسعه قرار داده است.

خاکی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه‌ی برخی تولیدات کشاورزی دارای رتبه‌ی برتر کشوری هستیم.

خاکی با بیان اینکه شرط اول برقراری تعامل، شناخت ظرفیت‌های دو طرف است، خاطرنشان ساخت: لرستان در همه‌ی حوزه‌ها آماده‌ی پذیرش و انجام سرمایه‌گذاری است و ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

‌ نایب ‌رئیس اتاق لرستان افزود: امیدواریم با پیگیری‌ها و دیدارهایی که در آینده تکرار خواهد شد، شاهد توسعه‌ی روابط میان دو طرف باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه