رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در همایش تجاری البرز و آفریقای جنوبی عنوان شد؛

خدمات فنی-مهندسی محور همکاری استان البرز و آفریقای جنوبی

همایش تجاری البرز و آفریقای جنوبی در اتاق البرز برگزار شد.

30 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8469
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق البرز گفت: بخش خصوصی استان البرز برای مشارکت  و سرمایه‌گذاری  مشترک با آفریقای جنوبی در زمینه سدسازی، ساختمان، نیروگاه و خدمات فنی-مهندسی آمادگی کامل دارد.

رحیم بنا مولایی در نشست تخصصی بین فعالان اقتصادی البرز و هیات تجاری آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: استان البرز در زمینه صنعت نساجی، داروسازی، ملزومات پزشکی، صنایع غذایی و قطعات خودرو، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی برخوردار است و در این زمینه‌ها می‌تواند با آفریقای جنوبی همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین البرز از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه‌های ارائه خدمات مهندسی برخوردار است و ما می‌توانیم در این زمینه نیز با آفریقای جنوبی  همکاری متقابل داشته باشیم.

بنا مولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیا به‌عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز گفت: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و آفریقای جنوبی را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی تأکید کرد: فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای انعقاد قرارداد با خطوط هوایی آفریقای جنوبی برای انتقال کالاهای تجاری ازجمله گوشت، گل و گیاه، میوه و سبزیجات آمادگی دارد.

رئیس اتاق البرز با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان البرز افزود: استان البرز برای توسعه گردشگری، توریست ورزشی و توریست سلامت با کشور آفریقای جنوبی اعلام آمادگی می‌کند.

اعلام آمادگی آفریقای جنوبی برای سرمایه‌گذاری در استان البرز

در ادامه این نشست رئیس اداره تجارت با خاورمیانه در وزارت صنعت و تجارت آفریقای جنوبی از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در استان البرز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:  آفریقای جنوبی علاقه‌مند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی با ایران است.

سارا دین، رایزن اقتصادی آفریقای جنوبی در ایران نیز بر اشتیاق تجار آفریقای جنوبی  جهت برقراری و گسترش روابط تجاری با تجار ایران تأکید کرد.

وی ادامه داد: این فرصت بسیار خوب فراهم‌شده است تا دو کشور بتوانند همدیگر را بهتر بشناسند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده لازم را ببرند.

وی گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی و نیز دعوت از بخش خصوصی البرز برای سفر به آفریقای جنوبی و بازدید از امکانات تجاری  و بازرگانی آن کشور را از دیگر اهداف این سفر دانست.

پیش ‌از این یک هیات تجاری به سرپرستی روسای سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان در سال 90 به شهر ژوهانسبورگ و کیپ‌تاون آفریقای جنوبی سفرکرده و مذاکرات تجاری داشتند.

در همین رابطه