رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رشته «مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی» به مرکز علمی کاربردی اتاق ایران اضافه شد

کلیات کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی پیشنهادی مرکز علمی-کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در کمیسیون معین شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسید.

02 خرداد 1396
کد خبر : 8547
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کلیات کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی پیشنهادی مرکز علمی کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست کمیسیون معین شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی-کاربردی به تصویب رسید.

علیرضا جمال‌زاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی گفت: هدف از طراحی این رشته تربیت نیروهای متخصص و کارآمد برای مدیریت و ساماندهی خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی اعم از خدمات صدور بارنامه، صدور مانیفست، بارشماری و خدمات کانتینری است که بر اساس نیاز صنعت حمل‌ونقل کشور تدوین شده است.

به گفته جمال‌زاده برخی از دروس تخصصی این دوره شامل موافقت‌نامه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی- خدمات حمل‌ونقل ترکیبی- قوانین و مقررات ترابری هوایی، دریایی و جاده‌ای، مدیریت سوانح در حمل‌ونقل بین‌المللی تنظیم قراردادها به زبان خارجی- سامانه‌های الکترونیکی در خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی است.

طبق علام مرکز علمی-کاربردی اتاق ایران، دانش‌آموختگان رشته حمل‌ونقل بین‌المللی، با 512 ساعت آموزش عملی می‌توانند مشاغلی از جمله مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و کارگزاری خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی را به عهده بگیرند. این رشته بنام مرکز علمی-کاربردی اتاق ایران به ثبت رسیده و تا یک سال پذیرش دانشجو در کشور اختصاص به این دانشگاه دارد.

در همین رابطه