رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در دیدار سفیر مکزیک با رئیس اتاق البرز مطرح شد

آمادگی استان البرز برای همکاری مشترک کشاورزی با مکزیک

سفیر مکزیک در ایران با حضور در اتاق البرز با رئیس ایت اتاق به مذاکره پرداخت و راه‌ةای همکاری های دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

09 خرداد 1396
کد خبر : 8637
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر مکزیک در ایران به اتاق البرز رفت و با رئیس این اتاق دیدار کرد.

 رئیس اتاق البرز از بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی البرز با شرکت‌های مکزیکی در فعالیت‌های کشاورزی و مواد غذایی خبر داد.

رحیم بنامولایی افزود: مکزیک از لحاظ کشاورزی توان خوبی دارد و ما برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های مکزیکی تحت برند آن کشور آمادگی داریم.

بنامولایی افزود: البرز در صنایع مختلف ازجمله سرامیک، وسایل ساختمانی، قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، بهداشتی و دارویی توانایی بالایی دارد و در این زمینه‌ها برای همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با مکزیک و سایر کشورها آمادگی دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه باری پیام به‌عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز گفت: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این استان است و ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و مکزیک را به نحو مطلوبی گسترش دهیم.

رئیس اتاق البرز افزود: استان البرز در خصوص همکاری مشترک با مکزیک در بازارهای بین‌المللی نیز آمادگی  دارد.

بنا مولایی گفت: امروز صنایع البرز در تولید بسیاری از کالاها رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده و تأمین‌کننده بخش قابل‌توجهی از نیازهای کشور است، ضمن آنکه در صادرات نیز به موفقیت‌هایی دست‌یافته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 90 درصد ماکارونی و قارچ کشور در استان البرز تولید می‌شود. این استان همچنین در تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه سبزی و صیفی جایگاه مهمی را کسب کرده و  در صادرات این محصولات بسیار موفق بوده است.

مکزیک کریدور ارتباط تجاری به بازارهای آمریکا است

سفیر کشور مکزیک در ایران نیز در این نشست مکزیک را کریدور ارتباط تجاری بسیار مناسبی برای دستیابی ایران به بازارهای اروپا و امریکا عنوان کرد.

آلفونسو زگبه گفت: هم اکنون مکزیک به کشورهای چین، مالزی، ژاپن، فیلیپین و آمریکا مواد غذایی و کنسرو صادر می‌کند و آمادگی داریم در این زمینه با ایران هم تعامل داشته باشیم.

زگبه با اشاره به همکاری تجاری مکزیک با کشورهای مسلمان در زمینه محصولات غذای حلال افزود: ما می‌توانیم تحت لیسانس حلال ایران انواع محصولات غذایی حلال تولید و به آن کشورها صادر کنیم.

وی ادامه داد: ما خواهان گسترش هرچه بیشتر  روابط دوستانه و قانونی با ایران هستیم و از همکاری در مبادلات تجاری و توسعه  واردات و صادرات بین دو کشور استقبال می‌کنیم.

زگبه از گمرکات بندرعباس به‌عنوان مکانی مناسب برای مبادلات تجاری بین دو کشور نام برد و اضافه کرد: با توجه به این مهم که مقدمات امضاء تفاهم‌نامه بین ایران و مکزیک فراهم‌شده، امید است با امضا این تفاهم‌نامه بستر ارتباط تجاری و بازرگانی دو کشور در سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی از کشور مکزیک به‌عنوان مرکز تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گوجه، کاکائو و ذرت نام برد و برای همکاری مشترک با ایران در این زمینه‌ها اعلام آمادگی کرد.

سفیر مکزیک در ایران همچنین روابط سیاسی و فرهنگی بین دو کشور را خوب توصیف کرد و گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور بافرهنگ یکدیگر اقداماتی انجام داده‌ایم.

زگبه افزود: در این خصوص 45 هنرمند ایرانی را به مکزیک دعوت کرده‌ایم تا فرهنگ ایرانی را در این کشور به نمایش بگذارند.  

وی تصریح کرد: ما دوست داریم ایران را از طریق خود ایران و نه کانال‌ها و آگهی‌های دیگر کشورها بشناسیم، همچنین تمایل داریم فرهنگ مکزیک نیز توسط خود مکزیکی‌ها به شما معرفی شود.

در همین رابطه