شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

با حضور منتخبین شورای شهر در اتاق اصفهان عنوان شد

همکاری شورای‌شهر اصفهان و بخش خصوصی، زمینه‌ساز توسعه پایدار شهر

جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان با حضور جمعی از منتخبین شورای شهر پنجم اصفهان برگزار شد.

11 خرداد 1396
کد خبر : 8657
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

 جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان با حضور جمعی از منتخبین شورای شهر پنجم اصفهان برگزار شد.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه، گفت: کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی طی دو سال گذشته تلاش کرد به موضوعات ریشه‌ای در حوزه آموزش و پژوهش اقتصادی استان و جوانان بپردازد.

امیر کشانی تأکید کرد: اتاق بازرگانی و شورای شهر به‌عنوان پارلمان شهر و بخش خصوصی می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار شهر داشته باشند.

کشانی خواستار راه‌اندازی مهدکودک و پیش‌دبستانی مبتنی بر پرورش خلاقیت و توانمندسازی کودکان دراصفهان شد و گفت: اتاق بازرگانی با ارائه مدل آموزشی و استفاده از تجربه بازرگانان کوچک، می‌تواند در کنار شورای شهر زمینه توانمندسازی جوانان و نوجوانان را فراهم کند. برای توانمندسازی  نوجوان امروز و مدیرآینده، باید آموزش هدفمند از دوران کودکی آغاز شود که با شیوه پرداخت دستمزد اندک به معلمین امکان‌پذیر نیست.

 رسالت شورای شهر، دفاع همه‌جانبه از هویت شهر است

رئیس اتاق اصفهان در این جلسه، خواستار توجه شورای شهر به جوان‌گرایی در بدنه شهرداری شد و گفت: رسالت شورای شهر دفاع همه‌جانبه از هویت شهر است.اتاق بازرگانی در این دوره با ایجاد معاونت جوانان و بانوان و تأکید بر عضویت 30 درصد جوانان در کمیسیون‌ها توانست تجربه موفقی در این زمینه داشته باشد.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی وجود همدلی بین اعضای شورای شهر و تعامل با سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی را عامل موفقیت شورای پنجم دانست و گفت: اتاق اصفهان آماده همکاری نزدیک با منتخبین شورای شهر است زیرا اعتقاد دارد که بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی اصفهان با همکاری یکدیگر می‌توانند معضلات و چالش‌ها را برطرف کنند.

سهل آبادی با اشاره به ایجاد مثلث طلایی گردشگری ایران و راه‌اندازی دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان، شیراز و یزد به‌عنوان اضلاع این مثلث طلایی می‌توانند نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری کشور داشته باشند.

مصطفی رناسی، نایب‌رئیس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: شورای شهر و شهرداری مسئول نظافت و پاکیزگی شهر نیست بلکه توجه به فضای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیط‌زیست شهر جزو وظایف مسئولان شهراست.خواستار توجه شورای شهر به کارآفرینی جوانان هستیم. توسعه پایدار حلقه گمشده شهر اصفهان است که نیاز به تأکید شورای شهر و شهرداری دارد.

 اتاق بازرگانی می‌تواند اتاق فکر شهر باشد

منتخب شورای شهر اصفهان در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های اتاق اصفهان در حوزه آموزش و پژوهش، گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند به‌عنوان اتاق فکر شهر، پیشنهادهای اثرگذاری در حوزه مدیریت شهری ارائه کند.

کوروش محمدی پیش‌نیاز توسعه پایدار اصفهان را ایجاد باور توسعه در خانواده‌ها دانست و گفت: برای داشتن شهری توسعه‌یافته بایستی باور توسعه در تمامی خانواده‌ها نهادینه شود.

محمدی با اشاره به حجیم بودن شهرداری اصفهان، گفت: یک مجموعه‌ی چند هزارنفری باعث شده که شهرداری نتواند در بخش کارآفرینی اقدامات چندانی انجام دهد. هنوز تعداد دقیقی از شاغلین شهرداری در دست نیست.

 جایگزینی آموزش مهارتی به‌جای آموزش تئوری

فریده روشن، منتخب شورای شهرو عضو کمیسیون آموزش اتاق اصفهان، در این جلسه گفت: رویکرد آموزش باید از تئوری به سمت مهارت آموزش سوق داده شود.علت اثر بخش نبودن بسیاری از آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها این است که فرایند مهارت‌آموزی طی نمی‌شود. مهارت‌آموزی باید از دوران کودکی در جامعه شکل بگیرد تا شاهد اثربخشی این آموزش در زندگی فرد و جامعه باشیم.

دیگر عضو منتخب شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت: وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی متعدد و رشته‌های گوناگون، اصفهان را با چالش فارغ‌التحصیلان بیکار روبرو ساخته است.

نصیر ملت از کمیسیون آموزش اتاق اصفهان خواست سامان‌دهی رشته‌های دانشگاه‌های استان بر اساس نیاز بخش‌های تولیدی و بازرگانی موردتوجه قرار گیرد. بسیاری از رشته‌های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی در اصفهان، بدون نیازسنجی انجام‌شده و امروز با سیل فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها مواجه هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه